Nytt Conan-spel på gång.

Vid Krom! Nu har spelstudion Nihilistic Software meddelat att de tänker släppa ett Conan-spel i början av 2008. Nihilistic ligger bakom spel som Vampire The Masquerade: Redemption, Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects och Starcraft: Ghost (innan det bytte spelstudio och sedan lades ned).

Jag gillade Conan-serierna när jag var yngre. Minns att jag brukade köpa dem när de släpptes i Sverige i Marvelklubben. Ah... det var tider det.

Anyhoo så ser spelet ut att bli ganska så likt God of War, vilket knappast är någon nackdel. Man kommer att kunna utföra 100 helt unika stridsrörelser med fler än 20 olika vapen när man tar sig fram genom spelets 24 nivåer (vad gillar ni den faktasammanfattningen?). Tack vare det kroppsdelsspecifika skadesystemet kan man även hugga av folk deras armar och ben, eller till och med deras huvuden (i sann Barbarian-anda). Inte så mycket att gå efter ännu, alltså, men det kan helt klart bli kul. Råbarkade strider är alltid roliga, och jag får lite Golden Axe-vibbar av det hela.

(psst... glöm inte att chatta med mig ikväll mellan 19.00 och 19.45 på loading. mer info finns här.)

Bilderna och originalnyheten kommer från PS3 Only.

Conan
Conan

Kommentarer
Postat av: Balthier

Har aldrig varit så förtjust i Conan filmerna, men detta spelet verkar kunna bli bra.
Sen så har jag också en fråga till dig Toby, jo de säger ju att PS3:n e regionsfri när det gäller PS3 spelen, men e det möjligt att spela ett NTSC PS2 spel från USA på min PS3 som jag köper här i Sverige???

2007-02-22 @ 09:35:27
Postat av: Toby

Balthier: Ah... de gamla filmerna är ju hur sköna som helst.. i alla fall rent kultmässigt :D

PS3:an är regionfri för PS3-spel, men inte för PS- och PS2-spel. Så du kan tyvärr inte spela dina amerikanska/japanska PS- och PS2-spel på din svenska PS3.

Däremot så kan du spela alla PS3-spel som släpps runt om i världen.

2007-02-22 @ 09:39:30
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: GeordieNinja

Filmerna var ju kungliga =)

2007-02-22 @ 10:28:50
Postat av: Ozz-master

Den övre bilden ser helt skum ut, men man vet ju inte, det kanske blir ett kanonspel...?

2007-02-28 @ 09:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0