Team ICO arbetar med ett PS3-spel

Shadow of the coLOVEssus

Ja, nyheten kom igår (på alla hjärtans dag), så jag tyckte att bilden var passande. Team ICO, utvecklarna av ICO och Shadow of the Colossus (två av världens bästa spel) har en två sidor stor annons i den senaste numret av den japanska spelbibeln Famitsu där de bl.a. söker efter programmerare till sitt nya PS3-spel. Tjänsterna som utannonseras är programmerare som är proffs inom fysiska simuleringar, skuggprogrammering, algoritmer, nätverkstenik och allmänt spelprogrammerande. De är dessutom ute efter animerare, konstnärer, nivåutformare, manusförfattare och producenter. En hel armé av utvecklare med andra ord. Är du manad kan du alltid söka jobbet här.

Själv tänker jag luta mig tillbaka och vänta på att det kommer lite fler nyheter om deras kommande spel. Det kommer garanterat att vara värt all väntan. Om ni har missat ICO eller Shadow of the Colossus till PS2 rekommenderar jag helt klart ett köp. De är dessutom hur billiga som helst just nu. Kolla t.ex. här:
ICO & SOTC.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser framimot att se vad de kan skapa med Playstation 3 och framför allt hur de tänker använda Sixaxis

2007-02-15 @ 17:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0