PS3 i princip fullbokad redan nu

image319Idag tisdag, bara tre dagar innan Sverige-lanseringen av PlayStation 3, rapporterar Prylportalen att PS3:an i princip är fullbokad här i Sverige.

Enligt Jens Alex, VD för Nordisk Film, så har det bokats mellan 13000 och 14000 enheter här i Sverige. Det exakta antalet maskiner för just Sverige är ännu inte fastställt, men eftersom vi brukar ha 30-35 % av försäljningen i Norden så är det alltså mellan 12000 och 15000 enheter. Det föreligger med andra ord en viss risk att folk som bokar i sista sekunden inte kommer att få en maskin nu på fredag.

Nästa skeppning med maskiner kommer någon gång i april, men antalet enheter i den omgången är ännu okänt.

Så, det ser alltså ljust ut inför den största konsollanseringen någonsin i Sverige (och Europa för den delen). Hur är det, har ni bokat er PS3:a ännu? Glöm inte att kolla in den uppdaterade prislistan för de senaste erbjudandena, och berätta gärna i kommentarerna vilka spel och tillbehör ni tänker köpa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror det kommer att gå lite småtrögt för PS3 även här i Europa i en början, men jag tror också att konsolen ser mer spelvänlig ut mot hösten/vintern. Lika bra att de "vanliga" spelarna väntar o låter oss (tjo!) hardcorespelare få en maskin nu till en början.

2007-03-20 @ 13:46:43
Postat av: Fabian

Jga beställde mitt på CDON.com för länge länge sedan, tänkte det var lika bra så man var säker på att få den. Har beställt Motorstorm och Reistance: Fall of Men, och en HDMI-kabel, väntar med att köpa en till kontroll, för de närmaste veckorna kommer jag ändå vilja ha PS3:an bara för mig själv:)

PS: Fy fan vad jag längtar tills Assassin's Creed kommer ut, man blir allt bra upphetsad när man ser trailern och läser om det, har nog sätt trailern ett tjugotal ggr nu lol.

2007-03-20 @ 15:52:28
Postat av: Jack

PS3 beställt på EB, med Motorstorm, Virtua Tennis 3, Component kabel och extra handkontroll. NBA 2K7 landade i brevlådan idag från staterna :)

2007-03-20 @ 19:27:33
Postat av: spannen

Har förbokat på ebgames men tjackade en på elgigantens shop
för att få tillbaka sina 300 kr deposit på eb måste jag gå dit innan alnsering eller kan jag dra dit när jag har tid?

2007-03-20 @ 21:10:29
Postat av: spannen

Har förbokat på ebgames men tjackade en på elgigantens shop
för att få tillbaka sina 300 kr deposit på eb måste jag gå dit innan alnsering eller kan jag dra dit när jag har tid?

2007-03-20 @ 21:11:10
Postat av: spannen

Har förbokat på ebgames men tjackade en på elgigantens shop
för att få tillbaka sina 300 kr deposit på eb måste jag gå dit innan alnsering eller kan jag dra dit när jag har tid?

2007-03-20 @ 21:12:03
Postat av: spannenson

Har förbokat på ebgames men tjackade en på elgigantens shop
för att få tillbaka sina 300 kr deposit på eb måste jag gå dit innan alnsering eller kan jag dra dit när jag har tid?

2007-03-20 @ 21:12:38
Postat av: spannenson

Har förbokat på ebgames men tjackade en på elgigantens shop
för att få tillbaka sina 300 kr deposit på eb måste jag gå dit innan alnsering eller kan jag dra dit när jag har tid?

2007-03-20 @ 21:13:40
Postat av: spannenson

Har förbokat på ebgames men tjackade en på elgigantens shop
för att få tillbaka sina 300 kr deposit på eb måste jag gå dit innan alnsering eller kan jag dra dit när jag har tid?

2007-03-20 @ 21:14:06
Postat av: Andreas

Har förhandsbokat på EB Games, var nr 15 på listan av ca 60 st och de har garanterat alla som bokat att få ett ps3 på fredag.
Bokade även Motorstorm, Virtua Fighter, HDMI kabeln och en handkontroll. Blir mycket pengar men det är det värt för att få världens bästa spel konsoll.
Har nyligen köpt Sony KDL 40W2000 lcd tv med 1080p och bravia bild förbättrar system. Så längtar till fredag som f@n!

2007-03-20 @ 21:54:41
Postat av: Andreas

Jag bokade ps3:an för nåt år sen tror jag, på EB games..
var nummer 2 på listan.
Funderar på å bara köpa enheten och en fjärrkontroll (skippar gamla dvd spelaren och ersätter den såklart=))
Väntar på andra speltitlar så skippar spel vid releasen, men ladda ner ett å annat från playstation network lär man ju iaf göra=)!
Längtar som fasen jag med, ska bli hur grymt som helst!!
Testade demon till motorstorm och F1 på EB games förra veckan, inte jätteöverraskad av de (grym fartkänsla i F1 dock) men det är ju trots allt de första spelen så vad kan man säga..
LÄNGTAR!!

2007-03-20 @ 23:55:23
Postat av: Seb

Tror inte maskinen är så förbokad som det sägs va?

Vi har iallafall maskiner kvar. (nämner ej butik då det kan klassas som reklam)

2007-03-23 @ 11:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0