Nya bilder på Virtua Fighter 5

Den numera klassiska fightingserien Virtua Fighter släpps snart i sin femte upplaga, och Segas hyllade epos kommer att släppas exklusivt till PlayStation 3. Det blir med andra ord en riktig kamp mellan Tekken och VF. Spännande :) Sega har i alla fall slagit upp dörrarna för den officiella webbplatsen alldeles nyligen. Den är ännu inte helt komplett, men de firar ändå lanseringen med en trailer (jag rekommenderar att ni pausar den och låter den läsas in helt, annars blir det rätt hackigt) och en drös skärmbilder. De sistnämnda har jag lagt in här nedan, och de är helt sjukligt snygga.

Spelet kommer att innehålla 17 slagskämpar, varav två är helt nya. De är den mexikanska brottaren El Blaze (som använder stridsstilen Lucha Libre) och den kinesiska slagskämpen Eileen, som använder en slags ap-kungfu som heter Kou-Ken (som jag hoppas uttalas "kåken"). Eftersom det står att spelet släpps i vår så är chanserna goda att det här blir ytterligare ett lanseringsspel här i Europa. Vi får hålla tummarna.



Håll till godo med de nya bilderna, och kolla gärna in trailern. Det är ju precis så här snyggt man vill att fightingspel ska vara. Jag brukar själv hålla mig till Tekken eller Soul Calibur, men det här ser helt klart intressant ut.

Kommentarer
Postat av: Pumpkin Eater

Problemet med fightingspel i dagens läge är att animationer och fysik är alldeles för uråldrig. Visst är grafiken snygg på bilder, men det skulle vara trevligt om slagskämparna reagerade lite mer verklighetstroget beroende på var de blev slagna eller sparkade. Sparkar du undan benen på någon som hoppar mot dig så börjar han ju inte rotera eller flyga bakåt, utan roterar framåt t.ex. Jag tycker det verkar som om Sega går i Team Ninjas fotspår och bara polerar upp gammal grafik istället för att utveckla den och föra den framåt. Tekken likaså iofs. Det skulle behövas lite nytt blod som utmanar de redan etablerade serierna med nytänkande. B)

2006-12-09 @ 10:18:58
Postat av: isno

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig varit något stort fan av fightingspel. Men Virtua fighter 5 verkar ju vara hur snyggt som helst. Men som pumkin nämner så är det ju inte bilderna som är viktigast, utan hur spelet känns när man väl spelar det.

Man får hålla tummarna, helt enkelt.

2006-12-09 @ 11:51:27
Postat av: Toby

PumpkinEater: Ja, det känns väl som att riktig fysik är nästa steg inom fightingspelvärlden. Jag har faktiskt inte tänkt på hur fel det egentligen är, mest för att man är van vid hur det hittills har gått till.

isno: Samma här egentligen. Jag är ingen totalfightingkille heller, men det är alltid kul med en omgång då och då mot vänner. Och då skadar det inte att det är larvigt snyggt :P

2006-12-10 @ 12:31:41
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0