Jag intervjuar Evolution Studios (typ)

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

EdgeDet finns en hel del speltidningar som jag läser, och de flesta är svenska. Men när det gäller internationell spelkultur så finns det bara en tidning som gäller, nämligen den engelska tidningen Edge. Sedan starten 1993 så har de hanterat branschen, trender och speljournalistik på ett moget och analytiskt sätt som sällan ses i andra verk. Därför så blev jag otroligt glad över att mina frågor användes i deras intervju med Evolution Studios (utvecklarna av MotorStorm).

Evolution StudiosI början av förra veckan meddelade de nämligen på sin webbplats att de skulle hålla en intervju med utvecklarna, och att deras läsare fick skicka in upp till tre frågor. Nu har den publicerats, och två av mina frågor finns med (min fråga om hastighetsmätare uteblev dock). Jag skriver ut dem här i översatt form, men kolla in intervjun på sidan för en hel del intressanta nyheter om spelet.



Kan man röstchatta under onlineloppen i MotorStorm?

Matt Southern (produktchef): Ja, antingen med ett USB-headset eller med ett trådlöst Bluetooth-headset. Just nu ligger vi på 12 spelare. Vi hade 15 spelare alldeles nyligen, men var tvungna att sänka siffran. Vi siktar fortfarande mot 16 spelare, men vi kan inte garantera något ännu.


Scott Kirkland (teknisk regissör): Jag tycker att möjligheten att håna och reagera på sina motståndares handlingar är en av de viktigaste funktionerna i spelet.


Simon Benson (producent): Ja, det har varit väldigt populärt här på kontoret, även om det skapar en hel del rivalitet när det används tillsammans med de hånande och stötande gesterna i själva spelet

Krascherna i MotorStorm är helt fantastiska, och det vore otroligt kul att kunna aktivera en repris under spelets gång som visar de senaste 15 sekunderna, med fullständiga kamerakontroller. Finns det någon möjlighet att den funktionen finns med i den europeiska versionen? Dessutom så undrar jag om man kan få se en repris efter själva loppet, i stället för att bara se bilarna fortsätta köra.


Matt Southern: Nej, inte för själva lanseringsversionen. Men vi får se vad fansen vill ha när vi släpper hämtningsbart material. Glöm inte att vi har haft en hel del att stå i med MotorStorm, trots att vi har utvecklat det länge. Möjligheten att pausa och rotera kameran lades till väldigt sent, och var ett klassiskt exempel på en funktion som smygs in i slutet av utvecklingen.


Simon Benson: Spelaren kan när som helst pausa spelet och se sig omkring genom att flytta kameran och zooma in och ut (vi har inget att dölja). Vi har för avsikt att använda den här funktionen en hel del i framtiden, så håll utkik efter den.



Jag kan som sagt rekommendera att ni läser hela intervjun, då den innehåller en hel del intressanta frågor gällande allt från vibreringsfunktionen (de saknar den inte) till spel på delad skärm (tyvärr inte).

Jag bör kanske inflika att det är Edge (eller dess publiceringsbolag Future Publishing) som äger själva intervjun och så, och inte jag själv. Jag blev bara så glad över att mina frågor användes att jag inte kunde låta bli att översätta kalaset och publicera det här :)

Kommentarer
Postat av: Pumpkin Eater

You're da man! B)

2007-01-15 @ 22:17:34
Postat av: Tap10lan

da w00tness!

2007-01-17 @ 23:21:48
Postat av: Toby

Äsch då.

2007-01-18 @ 11:29:24
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0