Nytt om Unreal Tournament

UT3Jag brukar sällan ha tillräckligt med ork för att sätta mig in i skjutspel i förstapersonsperspektiv (eller FPS:er eller vad ni nu föredrar att kalla dem). CS är inte min grej, och Battlefield-spelen kräver för mycket engagemang (även om de nog är roliga om man spelar med kompisar). En serie som jag dock alltid har gillat är Unreal Tournament-serien. Jag minns särskilt en kväll då min dåvarande flickvän (numera fru) sköt mig i huvudet en sådär 30 gånger i rad under en spelsession. Jag tog det hela med gott mod och har faktiskt blivit lite bättre sedan dess... hoppas jag.

För några dagar sedan gick i alla fall Epic Games ut med informationen att deras kommande spel Unreal Tournament 2007 har bytt namn till Unreal Tournament III, delvis för att markera att det rör sig om en helt ny era av skjutspel, och kanske dels för att gardera sig ifall spelet bli försenat till nästa år. Jag tycker i alla fall att det är bra, då det får spelet att kännas fräscht längre. Det låter ju inte så hett att spela UT2004 nu tre år senare.

Av de tre nya bilderna här nedan är det nog bara den andra som visar sekvenser från själva spelet, men den är ju å andra sidan hur läcker som helst.



I en intervju med GameTrailers berättar Mark Rein, som är en av grundarna av Epic Games, att han tycker att det fungerar bra att utveckla UT3 till PS3, och att det kommer att bli deras flaggskeppsspel till konsolen. Han gillar även att alla enheter är redo för onlinespel redan från början, så att alla kan köra UT3 online. Man får även se att de åker på en svävarbräda vid ett tillfälle... Tillbaka till framtiden-vibbarna är enorma :)


Till sist har vi trailern för spelet, med den klassiska mullrande rösten. Jag gillar dock när det hela går från sport till allvar, då det faktiskt känns lite mer seriöst än tidigare. Det här kan nog bli en riktig klassiker när det släpps ... förhoppningsvis i år.


Kommentarer
Postat av: Max

Unreal Tournament är mitt favorit spel också. Jag har spelat UT2004 Onslaught: , CTF och Vehicle CTF för hundratals timmar :D med kompisar och över Skype

Min Fru också sköt mig i huvudet men det var i verkligheten :P eftersom jag spelade UT2004 hela tiden.

2007-01-31 @ 12:55:55
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: GeordieNinja

Ser riktigt lovande ut, Gears of War till Xbox 360 var riktigt bra men kort. Blir intressant att prova det när det kommer =)

2007-01-31 @ 13:30:20
Postat av: Andreas

Jo UT blir längtar jag efter att få spel.
Har dock en fråga, som redan tyvärr känns besvarad.. men.
Tror du man kommer kunna använda tangetbord och mus till UT3?

2007-01-31 @ 15:11:38
Postat av: Toby

Max: Haha... jobbigt. Du får väl lära henne spelet så kan ni spela mot varandra i framtiden. Det är mycket roligare så :)

GeordieNinja: Precis. Jag hoppas på ett gediget enspelarläge. Multiplayer är en helt annan sak, så det ska bli kul att se hur de lyckas utveckla handlingen.

Andreas: Hmm... ingen aning... men det känns ju som att de kommer att skapa ett särskilt styrsätt för handkontrollen. Standardmöss och -tangentbord passar ju inte så bra i soffan, och används väl mestadels för textinmatning. Men det vore klockrent om de lade in funktionen, så att man själv fick välja.

2007-02-01 @ 13:41:42
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Tap10lan

Hej.

Jag för min del undrar hur det blir med "interkompatibiliteten", dvs om man kommer att kunna spela med/mot folk som kör spelet på, säg, PC. Skulle du kunna klura ut det?

2007-02-12 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0