Call of Duty 4: Modern Warfare

image566Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

Call of Duty 4

Först BlackSite: Area 51, och nu Call of Duty 4... E3-trailrarna börjar trilla in nu veckan innan mässan, och jag är inte den som klagar. Det fjärde spelet i serien skippar andra världskriget och tar äntligen steget in i vår tid, något som känns väldigt passande. Andra världskriget är ju bara 2002, om ni frågar mig.

CoD4 ska enligt uppgift utspelas i Mellanöstern och Mellaneuropa, och just den här trailern kretsar kring händelser i Ukraina, en av spelets flashback-sekvenser. Den huvudsakliga handlingen kresar kring nationalisten Zakhaev, som startat ett inbördeskrig med hopp om att återställa Ryssland till sin forna glans. Hans plan är att lura in amerikanska trupper i ett bakhåll, med hopp om att handlingen kommer att locka till sig militärstyrkor från hela världen. Den engelska underrättelsetjänsten har dock fått nys om hans planer, och gör sitt bästa för att sätta stopp för honom.



Som vanligt i spelen i CoD-serien så får man spela som olika soldater, men spelet använder som sagt flashback-sekvenser för att ge spelaren en större inblick i handlingen. De kommer inte bara att utspelas i Ukrania, utan fler områden har utlovats. Utvecklarna Infinity Ward har ju släppt tre spel nu som alla utspelats under andra världskriget, så det ska bli intressant att se en helt nyskriven handling. Än så länge så verkar det intressant, och de har verkligen lyckats med konceptet. Vissa delar av trailern ser helt fantastiska ut, och de har helt klart fått till miljöeffekter som regn, dammoln och explosioner.

Call of Duty 4: Modern Warfare ska släppas i november i år. Kolla in den nya E3-trailern här nedan.


Kommentarer
Postat av: Andreas

PS3 Bloggen är en otroligt bra nyhets blogg, men när man tar upp den på forum och sånt så finns det inte en kotte som känner till den.
Lite mer reklam för bloggen hade inte skadat.
Keep up the good work Toby

2007-07-08 @ 11:30:03
Postat av: Balthier

Spelet ser riktigt bra ut, men jag tror att Killzone 2 kommer se SUPER bra ut...hoppas det iaf! Sen så undrar jag vad anledningen e till att spel ibland fryser medan man speler, det bara hackar till! ...någon som vet?

2007-07-09 @ 09:09:14
Postat av: Toby

Andreas: Jag får tacka för berömmet och beklaga att bloggen inte är tillräckligt känd. Jag försöker länka till relevanta inlägg på en del svenska forum, men långt ifrån alla. Jag har ju tyvärr inga reklamresurser eller så, utan jag får förlita mig på att mina texter är tillräckligt välskrivna och exklusiva. Jag har i alla fall varit först i Europa med ett par nyheter :) Men som sagt, det är ju bara jag som driver bloggen, så känn dig välkommen att sprida ordet. Länka till intressanta blogginlägg där det känns relevant, och så vidare. På så sätt blir bloggen större och fler läsare strömmar in.

Under tiden får jag försöka göra lite mer reklam själv.

Balthier: Att det hackar kan bl.a. bero på att skivan är smutsig eller att maskinen är överhettad. Om det går långsamt kan det vara en kombination av det sistnämnda samt att det händer för mycket på skärmen. Händer det ofta? Vilka spel gäller det? Är skivan hel och ren? Har du gott om ventilationsutrymme runt PS3:an?

Killzone 2 ska i alla fall visas upp i dagarna. Det ska bli grymt spännande att se om de lyckas leva upp till förväntningarna!

2007-07-09 @ 09:18:37
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Balthier

Nej det har bara hänt ett fåtal gånger...men jag tror att det beror på att det händer för många saker samtidigt....ett så kallat "software issue" på engelska!

2007-07-09 @ 12:24:43
Postat av: Tap10lan

Sen tycker jag som BF2-spelare att de verkar göra en snyggare version av samma sak - snuttar där såg ju t o m ut att komma från BF2-banor! hehe...

2007-07-12 @ 08:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0