Spela Tekken 5: Dark Resurrection online!

Whut!?!!

TekkenJag läste precis på SDTekken.com att det senaste numret av den japanska speltidningen Famitsu innehåller information om Tekken 5: Dark Resurrection med ett onlineläge! Kostnaden i Japan kommer att bli 2800 yen (165 kr) eller 1000 yen (59 kr) om man redan köpt originalet.

Sedan är det bara att spela helt kostnadsfria onlinematcher mot spelare över hela världen, och ta sig in på onlinetopplistan som håller koll på alla spelare. Vi kommer dessutom att få både tränings- och överlevnadslägen.

Det här är alltså information som precis släppts i Japan, och det finns ännu inget officiellt datum för släppet. Jag lovar dock att säga till när jag vet mer, då det här är hur sköna nyheter som helst.

Jag har inte köpt Tekken 5: Dark Resurrection än från PlayStation Store, då jag mestadels har kört Virtua Fighter 5, men eftersom det fortfarande kostar 90 kronor så borde man kanske passa på... eller så väntar jag på onlineversionen.

Hur som helst så är det otroligt goda nyheter, och nu kanske man vågar hoppas att Tekken 6 och Soul Calibur IV också kommer att kunna spelas online.

Kommentarer
Postat av: Max

Cool, count me in :D

2007-06-13 @ 12:04:06
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: Voodoo Doll

Välldigt goda nyheter! Då kommer det nog bli en hel del Tekken-spelande framöver.

2007-06-13 @ 13:27:24
Postat av: limonass

Oj låter helt underbart kommer nog skaffa det här sen

2007-06-13 @ 16:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0