"Sluta wajna, börja koda", säger Ninja Gaiden Sigmas regissör

Okej, det var kanske inte ett exakt citat från Ninja Gaiden Sigmas regissör Yosuke Hayashi, men jag åberopar min artistiska frihet. I en intervju med GamePro berättar han vad han tycker om utvecklare som klagar på att PlayStation 3 skulle vara svår att utveckla till:

Utvecklare som säger att det är för svårt att utveckla till den och klagar över det har missat själva poängen. Vi tycker att det låter som att de ursäktar sig för konsumenten. Det finns många där ute som köpt en PS3, och det handlar inte om att det ska vara svårt eller enkelt, för om man arbetar på ett projekt så ska man göra sitt bästa. Tänk dig att du köper en cd-skiva som är usel och sångaren skyller på studion och teknikern. I slutändan så är det ändå artisten som är ansvarig för kvaliteten på slutprodukten.

Ninja Gaiden Sigma är en uppdaterad nyversion av Xbox-spelet som släpptes för några år sedan. Jag fick aldrig tillfälle att testa det, trots att jag var riktigt sugen, så det ska verkligen bli kul att köra det i sommar. Det gäller särskilt med tanke på att PS3-versionen körs i 1080p med 60 bildrutor i sekunden, vilket är maxupplösningen för systemet. Det har dessutom 19 nivåer, vilket är tre fler än originalet, samt funktioner för den rörelsekänsliga Sixaxis-handkontrollen. Japanska spelare kommer dessutom att få köra en demoversion av spelet redan nästa månad (mer om det senare).



Nedan hittar ni en filmsekvens som visar skillnaderna mellan den gamla och den nya versionen, och det känns nästan som ett helt annat spel. Det märks dock extra väl när man tittar på den stora versionen, som ni hittar HÄR.



Kommentarer
Postat av: Torkel

Jag hade ninja gaiden till xbox och det var nog den svåraste spel jag har spelat!!! men visst lite utmaning är väl bra. ska blir kul att köra ps3 versionen med :)

2007-03-29 @ 14:30:26
Postat av: PSN: elreySwe

Sweet !! CANT WAIT !!

PSN: elreySwe !!

2007-03-29 @ 17:50:25
Postat av: Julia

Du har inte spelat ps3:an än va? eller? ^^ Min kompis har förbeställt det och vi har spelat ganska mycket på det nu. Grafiken är skithäftig men kavliten av ps3:an är nog inte så himla bra, som de säger att den ska vara... lite trist med det.
Coolt spel... synd att man nu bara inte hade X-box :P

ha det!

2007-03-29 @ 21:55:31
URL: http://Silencerosemarie.blogg.se
Postat av: Torkel

Det här har ingenting med dagens nyheter men jag har många msg på PS3 från folk som frågar hur min PS3 låter och min är helt tyst. Det sägs att maskinen får jobba hårdare beror på vilken spel du kör och de spel jag har är Motorstorm, RFOM, Genji2, Ridge racer7, Virtua fighter 5 och call of duty 3....fortfarande helt tyst! Min PS3 är från japan och då börjar man fundera om det är nåt fel med europeiska ps3? kanske nåt att undersöka.

2007-03-29 @ 23:20:36
Postat av: Roenbaeck

Jaha, helt tyst? Om du sätter igång Folding@Home i några minuter, är den fortfarande helt tyst? Gör jag det låter min som en dammsugare, tyvärr...

2007-03-30 @ 09:25:47
Postat av: Torkel

Nej inga dammsugare här inte

2007-03-30 @ 10:42:03
Postat av: Freddus

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.101321
Läs där. Om eran PS3 låter som en dammsugare så lämna in den och få en ny.
Ni som har fått maskiner som låter som en dammsugare och skriver det på en massa forum, har ni ringt in till nordisk film eller sony? Eller sitter ni bara där bakom era skärmar och surar?

2007-03-30 @ 11:44:22
Postat av: Roenbaeck

Jag avvaktar tills någon officiellt går ut och säger att man kan byta mot en tystare. Dessutom kom en favorit igår, flOw, så nu vill jag inte bli utan PS3:a på ett tag. Underligt nog hittar jag inte den på Playstation Store idag, men jag hann köpa det igår :)

2007-03-31 @ 10:04:30
Postat av: Azurite

Det är redan officiellt.
Kallas garanti.

2007-03-31 @ 11:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0