Sony Gamers Day 2007

Vanligtvis så skulle den stora E3-mässan hållas nu i veckorna, där så gott som alla stora spelnyheter brukar visas upp. Från och med i år har det dock skett en omstrukturering, och den enorma spelmässan har bantats ned till en mindre tillställning som hålls i Juli. Det har dock inte lett till en brist på spelnyheter, då de flesta spelföretag har anordnat egna jippon för sina fans och spelpressen.

Sony anordnade nu i veckan sin Gamers Day, där de visade upp en hel del spel till PS2, PSP och givetvis även PS3. Bland PS3-nyheterna hittar vi basketspelet NBA08, Socom: Confrontation, Folklore och de små PSN-nätverksspelen Pain och High Velocty Bowling, som spelas helt med den rörelsekänsliga Sixaxis-handkontrollen. De visade även upp nya videor för Uncharted: Drake's Fortune, Ratchet & Clank: Future: Tools of Destruction, Warhawk, SingStar, Home, Lair, Eye of Judgement och Heavenly Sword.

Nu tänkte jag faktiskt bara klämma in så många videor som möjligt, då det är så otroligt mycket att se. Själv är jag grymt sugen på Heavenly Sword och Warhawk (ett Battlefield-liknande spel som numera endast spelas online) just nu. Mycket nöje!

Warhawk-trailer (visserligen några veckor gammal, men ändå)


Heavenly Sword-trailer


Heavenly Sword-demonstration

SOCOM Confrontation (halvtaskig kvalitet)

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction-demonstration

Folklore-trailer


Folklore-demonstration


Lair-trailer (halvtaskig kvalitet)

Uncharted: Drake's Fortune-trailer (halvtaskig kvalitet)

Uncharted: Drake's Fortune-demonstration

Eye of Judgement-demonstration


Little Big Planet
-figurdemonstration


NBA 08-trailer


Pain-trailer (litet nätverksspel)

High Velocity Bowling (litet nätverksspel)

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Heej!
Har du läst DaVinci koden??
Idag har vi recenserat den, och lite platser på Grekland!

Kolla alla våra recensioner och var med och rösta fram bästa Cafékedjan!

2007-05-17 @ 15:21:00
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: Torkel

Vad bra att det är så många intressanta tittlar som kommer komma. Just nu händer det inte så mycke men det blir rolig att ser hur ps3 spel utveckla med alla nya spel.

2007-05-18 @ 03:25:40
Postat av: Anonym

Inget av dessa tillhör mina favoriter men High Velocity Bowling och Pain är två spel jag är mäkta imponerad av. Finns det något tilltänkt release datum för dessa två, Toby?
Annars, <3 ps3.blogg.se

2007-05-18 @ 10:14:06
Postat av: Toby

Torkel: Precis. Det kommer en hel del godbitar under året. Det blir skönt när katalogen utökats en del.
Anonym: Jaså, inte? Vad ser du fram emot? Assassin's Creed och MGS4 är ju visserligen storfavoriter, men jag tycker ändå att Heavenly Sword ligger bra till. Tack för berömmet :)

2007-05-18 @ 10:27:50
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Daniel

En sak till, vart kan man hitta en bra hemsida för att importera spel som ej finns i Sverige?

2007-05-18 @ 10:49:56
Postat av: Azurite

Daniel:
www.dvdboxoffice.com
www.videogamesplus.ca
www.playasia.com

2007-05-18 @ 11:03:10
Postat av: akitaka

www.playasia.com skickar inte till EU länder när det gäller PS3 spel/hårdvara
lite synd grym sida annars

2007-05-18 @ 13:42:06
Postat av: Ulf

tack för detta inlägg toby ;)

2007-05-18 @ 17:11:56
Postat av: Tap10lan

Jaaa - Heavenly Sword är ju väldans snyggt, men jag tycker nog att Uncharted - Drake's Fortune verkar mest i min stil (fast PC-centrisk som jag är blir jag ju litet putt över att de inte verkar tänka sig att släppa spelet till annat än PS3...). Sen ÄR ju Little Big Planet bedårande gulligt. Har jag fel, eller lägger speltillverkarna ner mest möda på musiken när det är gulliga och udda spel? Vad säger ni? Jag säger inte att det nödvändigtvis är de bästa spelen, men musiken spelar i alla fall en stor roll...

2007-05-19 @ 20:27:03
Postat av: Tap10lan

VAF...!? Jag fick veta att sajten trodde att mitt inlägg var spammmmmmmm?! Alltså fick jag knappa in alfanumerisk kod som visades som bild (för att botar inte ska klara det, antar jag) - har nån annan drabbats?
Skriver jag (ve och fasa) som en AD?

2007-05-19 @ 20:29:38
Postat av: Tap10lan

Och ÄN EN GÅNG - Toby, du rör dig i underliga kretsar...

2007-05-19 @ 20:30:17
Postat av: Patrik

Ojojoj, nu har jag vart inaktiv här påtok för länge. Mycket tid spenderad vid mitt kära PS3 :)
Tackar för en klockren post Toby! Naughty Dogs nya kreation verkar ytterst intressant må jag säga!
Passar även på att säga välkommen tillbaka till Sverige. Jaja, jag vet, det är väldigt sent påtänkt, men det är tanken som räknas, right? :)
Ha det gott!
//Patrik

2007-05-21 @ 00:48:16
URL: http://www.enemyofmyenemy.net
Postat av: Toby

Tap2Lan: Du får skriva mindre spammiga inlägg, helt enkelt :P
Patrik: Tackar :)

2007-05-24 @ 09:50:22
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0