Förhandstest: Formula One - Championship Edition

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

Okej, så idag fick jag tillfälle att testa de andra spelen, och jag tänkte börja med att berätta lite om Formula One - Championship Edition. Saken är den att det här är ett formel 1-spel i helt vanlig ordning. Skillnaderna mot PlayStation 2-versionen är helt enkelt att grafiken är helt överlägsen. Vi snackar om grymt skarp grafik med urläckra ljus- och reflektionseffekter och glänsande bilar.

Betaversionen jag testade hade endast två banor, så det gick rätt fort att ta sig genom vad som erbjöds. För folk som inte är sådär jätteskickliga på att köra formel 1 finns det gott om hjälpmedel, från virtuella väglinjer som man rekommenderas att följa och sladdkontroll till automatisk inbromsning inför kurvor och en hel del annat. Jag slog givetvis på allihop, vilket gjorde det hela till en riktigt trevlig upplevelse, och jag vann mitt första lopp efter bara två försök. Jag måste dock erkänna att det inte precis kändes som en simulator, då jag mestadels tryckte gasen i botten och prejade bort de andra bilarna. På något sätt så trodde jag inte att det gick till på det sättet i verkligen, så jag slog av alla hjälpmedel och testade på det sättet i stället. Och visst, det blev en rätt rejäl skillnad (jag kom inte ens i mål).







Om man är ett fan av sporten så är det här ett klockrent spel. Alla de senaste och officiella stallen, förarna, banorna och kommentatorerna finns där. Men när jag prejade mig fram till förstaplatsen och kände att jag gärna hade haft en granatkastare monterad på min bil så vart det pinsamt uppenbart att det här inte är spelet för mig. Ett måste för alla redan frälsta, med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0