Djävulen börjar böla för fjärde gången.

Capcoms Devil May Cry-spel tillhör den mest actionfyllda serien som släppts till PS2 (förutom tvåan som var rätt trist). Benhårda strider med både närstridsvapen och pistoler mot snygga fiender och en rätt skruvad handling i sann japansk anda (halvdemonen Dante har en detektivbyrå och spöar demoner och andra fiender, bl.a. sin tvillingbror) har gjort serien till en skön klassiker. Nu kommer fyran till PS3, och det ser lika snabbt och snyggt ut som sina föregångare. Jag hittade ett filmklipp där någon har kört genom demoversionen, och man kan inte annat än imponeras av skickligheten. Tänk om man vore så här bra.

DMC4 släpps någon gång till våren, förhoppningsvis i samband med premiären av PlayStation 3 här i Europa. Det ser verkligen lovande ut.

Kommentarer
Postat av: Franjo

Fin liten snutt, och som den avundsjuke racksing jag är kan jag bara kritisera det trista i att enbart använda två vapen (är det spelet eller spelaren som är ansvarig för det?).

2006-11-30 @ 09:27:33
Postat av: Toby

Franjo: I de tidigare spelen i serien så kan man både hitta nya vapen och uppgradera de man har. Dante har dessutom ett ganska så kärt förhållande till sina två pistoler (som heter Ebony och Ivory), vilket ger dem lite mer personlighet. Däremot så kan det nog vara så att man inte kan byta vapen bara sådär, utan man har tillgång till ett (eller två) skjutvapen och ett närstridsvapen åt gången.

Jag får kolla upp det där framöver :)

2006-11-30 @ 16:14:10
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Franjo

Jahapp, där ser man. Jag hade på känn att jag avslöjade mitt dåliga minne - eller rentav min okunskap, men jag tänkte att ärlighet är en dygd eller nåt...

2006-12-02 @ 22:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0