Välkommen till den svenska PlayStation 3-bloggen!

Nu är det äntligen dags att slå upp portarna för den svenska PS3-bloggen.
Jag tänker guida er genom speldjungeln och gräva fram alla nyheter och godbitar som rör PlayStation 3 åt er. Under månaderna fram till lanseringen av PS3 i mars här i Europa kommer jag att ge er spelnyheter, skvaller, förhandstittar, funderingar och en himla massa annat.

Ni kommer att få officiella och inofficiella nyheter, exklusiva bilder, sköna filmklipp och djupgående speltester samt galenskaper från både Japan och USA (där konsolen precis släppts, med en hel del sjuka händelser som resultat). Jag kommer att göra mitt bästa för att lägga upp så mycket intressanta saker som möjligt, och om ni har några förslag eller idéer så är det fritt fram att tipsa mig om dem i kommentarfältet. Om ni har några frågor så är det bara att ställa dem där, så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem. Tro mig när jag säger att det här kommer att bli den ultimata källan för svenska PS3-nyheter!

PlayStation 3 har i alla fall släppts i de två andra regionerna, med uppemot 90 000 enheter i Japan och ungefär 400 000 i USA. De amerikaner som inte fick tag på en enhet vid premiären behöver dock inte bli lurade av skumma försäljare på Ebay (med allt vad det innebär - folk har verkligen ingen skam i kroppen), för nu har spelsidan Kotaku meddelat att den andra omgången maskiner redan är på ingång. Det ser alltså ut som att Sony kommer att få ut en miljon PS3:or i USA innan årsskiftet.

Det gör det visserligen inte väntan enklare för oss här i Sverige, men mars är inte så hemskt långt borta. Under tiden kan man i alla fall få upp ett sug för spelen. Själv längtar jag ihjäl mig till Motorstorm och SingStar. Det ska bli riktigt kul att se vad SCEE lyckas göra med SingStar-konceptet till PS3. Det har varit lite tyst om det på sistone, men jag vet i alla fall att man kan köpa enstaka låtar, vilket i princip räcker för att jag ska vara nöjd.

Okej, så det här blev ett lite svamligt första inlägg. Jag ska försöka vara lite mer samlad i framtiden. Men man måste ju börja någonstans, eller hur? Eftersom klockan börjar bli mycket så tror jag att vi säger så.

Mitt namn är i alla fall Toby och jag vill bara säga "Välkommen till den svenska PlayStation 3-bloggen"!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Toby.

//C

2006-11-28 @ 14:54:49
Postat av: isno

Ja, vad ska man säga?

Du är bland dem första i Sverige med att spela PS3. Grattis...men lite avundsjuk är man.

2006-12-02 @ 23:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0