Gran Turismo 5 Prologue

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
Gran Turismo 5 Prologue

Det har dykt upp lite mer information om Gran Turismo 5 Prologue, som jag skrev om för några månader sedan.

GT5P kommer att innehålla fler än 40 bilar, fem banor och onlinelopp för upp till 16 förare. Det lär väl räcka fram till att det fullständiga spelet släpps nästa sommar ... i Japan ... om schemat håller ... vilket det inte lär göra.



Enligt den japanska tidningen Dengeki så ska den japanska versionen (som släpps i oktober) släppas tillsammans med en vibrerande handkontroll, som det ryktats om så länge nu. Vi får väl se om de avslöjar något på Tokyo Game Show om en månad.

Gran Turismo 5 Prologue släpps i alla fall i vinter här i Europa, senast den 15 december, och ska vara gratis (tack Pavve och Balthier). Kolla in den senaste trailern nedan. Det finns även lite fler bilder och videor på den officiella sidan (tack Max).


Kommentarer
Postat av: Max

här e den officiella engelska sidan ;)
http://www.gran-turismo.com/en/gt5p/

2007-08-24 @ 20:46:46
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: Anonym

Snyggt att de lägger på så små detaljer som TTns nya ving-system då vingen fälls upp automatiskt vid en viss hastighet. Otroligt vackert spel grafikmässigt!

2007-08-24 @ 21:09:22
Postat av: Anders

Är det ingen förutom jag som tycker att det här med "Prologue"-spelen är ett jävla skit? Jag menar, vi betalar nästan fullpris för vad som i princip är en demo-version?! Det är ju helt sjukt. Jag älskar verkligen GT och har alltid gjort så, men Prologue-varianterna har jag aldrig köpt för det känns enbart som ett sätt att kräma ur några extra slantar ur folk som väntar på det riktiga spelet.
Jag kommer iaf inte att köpa GT5P, utan jag väntar på det riktiga spelet, som troligtvis tyvärr inte kommer till europa förrän om ett drygt år :'(

2007-08-25 @ 01:14:29
Postat av: Pavve

GT5 Prologue skulle väl vara gratis?

2007-08-25 @ 11:52:36
Postat av: Toby

Max: Ah, det var ju kanske en bättre länk :P


Anders: Jag är ingen bilspelskille själv så jag påverkas inte så mycket av det här, men jag håller med om att det vore bättre att släppa det fullständiga spelet lite tidigare i stället.

Pavve: Jag tror inte det. Vad jag har förstått så ska det kosta typ halva priset mot ett vanligt spel (t.ex. som Warhawk).

2007-08-25 @ 11:58:34
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Balthier

Du har rätt Pavve det ska komma ut på PSN GRATIS senare detta året, läste det på Gamespot.com där de hade skrivit en Hands-On på spelet!

2007-08-25 @ 14:49:28
Postat av: Balthier

Här är länken där ni kan läsa om att det ska komma gratis till PSN:
http://www.gamespot.com/ps3/driving/granturismo5prologue/news.html?page=1&sid=6177157&tag=result;title;0

2007-08-25 @ 14:51:40
Postat av: Toby

Där ser man :) Har uppdaterat inlägget. Tack för infon!

2007-08-25 @ 16:41:41
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Pavve

Oj.. mitt namn i din blogg..
Jag saknar ord :,)
:D

2007-08-26 @ 12:03:31
Postat av: Anders

Verkar som att det kommer vara gratis ja, iaf enligt vad Yamauchi (skaparen av serien) sa i Leipzig. Hoppas bara inte de ändrar sig!
Det är i så fall väldigt skönt att de har slutat ta betalt för de här Prologue-spelen som ju inte är mer än demos.

2007-08-26 @ 18:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0