GTA IV försenat till 2008

image490

Take 2 Games gick precis ut med att Grand Theft Auto IV blir uppskjutet till nästa år. Från pressmeddelandet:

Take-Two har minskat sina prognoser för 2007 på grund av flytten av lanseringen av Grand Theft Auto IV till datorunderhållningssystemet PLAYSTATION®3 och tv- och underhållningssystemet Xbox 360 från fjärde kvartalet under räkenskapsåret 2007 till räkenskapsåret 2008. Detta på grund av den ytterligare utvecklingstiden som krävs för att färdigställa spelet. Spelet beräknas nu att släppas under det andra kvartalet under företagets räkenskapsår 2008.

Grand Theft Auto IV släpps alltså mellan den 1 februari och den 30 april 2008.

Det känns helt galet med ett sånt meddelande nu, bara ett par månader innan spelets premiär (det skulle släppas den 19 oktober i år). Nu släpps det visserligen massvis av spel till hösten, men det känns ändå otroligt trist att höstens största spel blir försenat.

Vad tycker ni? Tråkigt? En katastrof? Tecken på att domedagen är nära? Mer tid över till andra spel i höst? Berätta vad ni tycker i kommentarsfältet nedan!

Kommentarer
Postat av: Mario

aa va ska man säga.. skulle nästan vara för bra för att vara sant,
att den skulle komma ut så snart 19okt mm de känns som att alla spel dröjer till ps3

2007-08-02 @ 23:41:37
Postat av: Toby

Mario: Fast det försenas ju till båda systemen. Hösten har i alla fall väldigt många bra spel att bjuda på, vilket minskar smällen en del.

2007-08-02 @ 23:44:12
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Marcus

Ahhh inte detta också, va ju lagom kul med Resident Evil 5 - 2009 zzzZZzz. Tur att de e försenat till xbox 360 med.

2007-08-03 @ 00:58:51
Postat av: Droynas

Säg nått spel som de inte skjuter upp men en sån här kraftig uppskjuttning så nära släppet är nog något nytt. Om vi har tur kom dom på något roligt de ville sätta in i spelet eller så var dom helt enkelt inte klara...

2007-08-03 @ 02:46:23
Postat av: Balthier

Nu blev jag nästan lika arg som när SONY sa att Playstation3 skulle bli försenat i Europa tills Mars :/ Får väl nöja mig med spel som Uncharted och Assassins Creed tills GTAIV's release!

2007-08-03 @ 08:11:03
Postat av: Ollebro

nej! gud vad trist...

2007-08-03 @ 08:41:34
Postat av: Pavve

Kalla mig dum men detta e BRA.
Bättre att ta sin tid o göra ett spel bra än att stressa o göra ett spel dåligt.
Vi vet ju hur det gick med Splinter Cell: Double Agent samt Virtua Fighter 5 till PS3.
Det förstnämda spelet är inte ens spelbart. Jag vet inte hur ni andra tycker men jag tycker inte att en maskin som PS3 borde prestera lite mer än 25-30fps. Herregud min dator klarar jag 50-60 på samma spel o den är halvgammal. Men så går det när man stressar för ett releasedatum o glömmer att optimera spelet.
Virtua Fighter 5 fick inget onlineläge pga att dom ville släppa det till releasedagen.
Men se hur det gick för Xbox360 ett halvår senare eller nåt? Dom har online-läge.

2007-08-03 @ 11:32:33
Postat av: Patric

Det går ju rykten om att det är pga PS3 som spelet blev försenat. Inte bra...

2007-08-03 @ 13:29:48
Postat av: Christian

Jaha. Då får det bli Assassin's Creed istället... Väntar inte. De får helt enkelt inte mina pengar. Illa!

2007-08-03 @ 13:55:06
Postat av: limonass

alla som säger att det PS3 får FANBOY stämpel på sig

2007-08-03 @ 14:26:49
Postat av: Patric

Kolla in detta. Undra om det är sant. http://www.ukrebellion.com/2007/08/xbox-360-problems-delay-gta-iv.html

2007-08-03 @ 14:35:19
Postat av: Toby

Patric: Det där känns _väldigt_ påhittat. Bara adressen känns kackig (en dålig ripoff av ukresistance), så jag betvivlar att det finns några belägg för de där ryktena.
Jag tror nog att det är båda versionerna av spelet som är bovarna i dramat, och inte bara en plattform.

2007-08-03 @ 14:43:05
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: kaizer123

helt ærligt, jag bryr mig vældigt lite om ett spel ær perfekt nær det slæpps, bara grundstommen finns dær och spelet ær kreativt och krævande så ær jag nøjd. det viktiga ær att det kommer i tid. idag florerar rykten om spel långt innan spelen ens finns på ritbordet, vilket ofta leder till att spelen inte bara aldrig når upp till mina førvæntningar utan att jag helt sonika tappar intresset før spelen lagom tills dem slæpps. Det bæsta vore om utvecklarna arbetade på att førbættra spel till uppføljarna. de kan dem æven tjæna en extra slant ;)

2007-08-03 @ 14:58:19
URL: http://www.skanetragiken.se
Postat av: Andreas Nilsson

Självklart är beskedet ett bevis på att beslutsfattare inom bolaget har utökat åtagandet för spelet i sista stund. Man sitter inte och kodar banpaket ett par månader innan release. Samma saker gäller optimering och betatest som torde ligga en bra bit bakom oss innan beskedet kom ut. Bolaget har stor erfarenhet av den här typen av utveckling, dock inte på den nya plattformen PS3 men nya plattformar har de tagit ställning till förut så det känns inte som avgörande faktor heller. Nej, någon har lagt näsan i blöt och vågat detta eftersom kundbasen inte kommer svika i slutänden ändå oavsett om release sker Q2 2008 eller 2015.
Personligen är jag väldigt besviken på förseningen, visst jag kommer nog uppskatta kvalitetshöjningen men att säga en sak och göra en annan är ALDRIG bra.
Köper Assassin's Creed som tröstspel, jag kan inte komma på någon särskild release under hösten i övrigt som lockar mig sedan både GTA IV och MGS4 försenats. Det släpps massor av spel under hösten och de flesta av dem håller låg kvalitet dessvärre, Toby. Om jag glömt en klockren release som måste köpas -- påminn mig/oss! :-)

2007-08-07 @ 17:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0