John Woo presents Stranglehold

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

Stranglehold

Det är något med Midways kommande storspel John Woo Presents Stranglehold som gör mig lite förvirrad. Å ena sidan så har vi ett spel som är en direkt uppföljare till den smått fantastiska Hong Kong-rullen Hard Boiled, med ett storslaget och ambitiöst filmkoncept och stenhårda strider. Å andra sidan så ser spelet ut som Max Payne, med lite väl kantiga texturer. Det är svårt att riktigt ta till sig det faktum att spelets budget ligger på 30 miljoner dollar, en summa som gör det till ett av den här generationens hittills dyraste spel. Det är i alla fall av trailern att döma, även om jag måste erkänna att skärmbilderna är mycket snyggare. Kanske är det här något som fixats till sedan E3-trailern som släpptes för några veckor sedan (se nedan).



Spelet kretsar kring polisen Tequila (spelad av Chow Yun Fat och snyggt avbildad i spelet) och hur han tar lagen i egna händer för att frita sin dotter som tagits gisslan av den kinesiska och ryska maffian. Precis som i Max Payne-spelen så går det att sakta ned tiden i något som här kallas för Tequila Time, som kan användas till att utföra läckra rörelser och slå ut mängder av fiender på nolltid. Extrapoäng ges ut för extra snygga träffar, och tanken är väl att man ska kedja samman läckra filmlika sekvenser för att uppnå riktigt höga poängsummor. Med hjälp av olika Tequila Bomb-rörelser går det att utföra läckra specialattacker, och den fysikbaserade spelmotorn gör att fienderna reagerar olika beroende på var du skjuter dem.

Stranglehold släpps nu i september. I USA släpps det dessutom en regionfri specialversion, som innehåller filmen Hard BoiledBlu-ray. Vi här i Europa kommer dessvärre inte att få den lyxen, men möjligheten att importera spelet finns ju alltid. Det här ser ut att bli en av höstens första storspel, och jag ser verkligen fram emot att få köra det. Förvänta er mer om Stranglehold i samband med att det släpps.


Kommentarer
Postat av: Ollebro

sker skoj ut blir nog ett köp om demot är bra.

2007-08-06 @ 22:53:42
Postat av: Torkel

Lätt att jag importera den :)

2007-08-07 @ 11:25:47
Postat av: xx

Har kommit ett demo till 360 nu. Tankar det nu :)

2007-08-08 @ 16:53:04
Postat av: Toby

xx: Du får berätta hur det var. Hoppas innerligt på ett PS3-demo inom kort :)

2007-08-09 @ 10:29:51
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: micke990

spelade demot till 360:n å spelet är skit bra, bokade de till ps3

2007-08-09 @ 15:34:20
Postat av: xx

Håller med micke. Spelet är grymt skoj! Men vet inte om jag ska köpa det till
360 eller ps3 :/

2007-08-09 @ 20:26:20
Postat av: Fabian

Håller med Tobbe om grafiken, ser lite halvtaskigt ut. Sen så skulle jag vilja veta hur det funkar att sikta med joysticken på detta spelet, det brukar vara relativt svårt.

2007-08-23 @ 13:26:10
Postat av: adam

hej jag tycker att det var den ballaste trailern jag sett wow alltså

2007-09-06 @ 10:59:12
Postat av: Toby

adam: Vad kul. Demot ska förhoppningsvis komma idag, och jag kommer att få se mer av det senare i eftermiddag. Jag hoppas på det bästa. Det kommer en recension på det senare också, så du vet :)

2007-09-06 @ 11:01:22
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: sanna

det är grymt! köp det!

2007-09-24 @ 14:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0