Warhawk - PSN eller Blu-ray?

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
Warhawk
På torsdag den 30 augusti så släpps som bekant onlinespelet WarhawkPlayStation Store. Om man hellre vill äga spelet på Blu-ray Disc så får man dock vänta till den 21 september, alltså om ca 3 veckor. Det finns vissa för- och nackdelar med båda köpsätten, och några av fördelarna med hämtningsversionen är att man får spelet till ett förmånligt pris (30 euro = lite under 300 kronor) och att man får det tidigare. Butiksversionen har dock ett par andra positiva egenskaper, nämligen att man får ett headset samt att man faktiskt äger själva spelet. Man får även med en massa bakom kulisserna-material på själva skivan. Nackdelarna är dock att man tvingas köpa paketet med ett headset (vilket kostar det dubbla) och att man måste ha skivan i PS3:an när man spelar.

Nu har det dykt upp två andra nyheter som gör det ännu svårare att välja.

Om man köper spelet i butik så måste man ändå installera allt på hårddisken, vilket tar upp 789 MB. Detta är för att minska inläsningstiderna. Man måste dock fortfarande ha skivan i maskinen.

Om man köper spelet från PlayStation Store så är spelet kopplat till ens konto. De har alltså tagit fram ett nytt sätt att hantera digitala rättigheter som gör det omöjligt att dela spelet med andra personer (vilket har förekommit en hel del). Vi kan nog förvänta oss mer sånt i framtiden när det gäller dyrare spel.

Warhawk
Så dilemmat kvarstår... ska man köpa det online eller vänta tills det släpps i butik? Det största argumentet just nu är nog ändå till förmån för onlineversionen, och att man köper ett separat headset. Det är inte långt till torsdag, så jag ni får nog bestämma er snart. Åt vilket håll lutar det nu? Har det här ändrat något

Kommentarer
Postat av: Patric

Jag hade gärna köpt blu-ray versionen. Främst för att man ska kunna lana med bara en skiva. Men ett headset har jag redan och jag tänker inte köpa ett till. Sen så kommer blu-ray versionen om 3 veckor. Orkar inte vänta. Det blir PSN versionen även om jag kommer ångra det om ca 3 veckor.

2007-08-28 @ 22:05:56
Postat av: PumpkinEater

Dåligt att man måste ha skivan i för blu-ray-versionen. Borde ju gå att fixa så att det funkar utan även med den. Någon kod som i CS t.ex så att folk inte piratar spelet. Nu blir det nedladdning i så fall, om jag nu skaffar det öht. Orka byta skivor. B)

2007-08-29 @ 01:18:36
Postat av: kaizer123

naturligtvis blir det att køpa spelet på psn imån! hedsetet ær inte det viktigaste. køper ett vid ett senare tillfælle nær man kan anvænda det till flera spel.

2007-08-29 @ 10:51:31
Postat av: Akitaka

köper från PSN i möra torsdag.. undar dock vad för headsett ni alla kör på? Kanske våre något att ta upp i bloggen Toby litet test kanske..

2007-08-29 @ 11:21:37
Postat av: Anders

PSN ftw! Har ändå inga polare med PS3 (fattiglappar hela bunten ;)) så för mig spelar det ingen roll om jag inte kan dela med mig av det. Känns tämligen generöst att man kan göra det med de andra nerladdningsbara spelen, det var inget jag visste att man kunde göra.

2007-08-29 @ 18:13:57
Postat av: Grim

Jag funderar på att vänta på Blu-ray versionen av Warhawk.
Jag har inget bluetooth headset sedan innan, så det verkar vara värt väntan.
Här en länk till en recension av headsetet som är inkluderat i paketet:
http://reviews.cnet.com/bluetooth-headsets/jabra-bt125/4505-12523_7-32117555.html

2007-08-30 @ 02:25:42
Postat av: fillebSwe

DEN vägrar komma på PSN! vakna tidigt för spelet skulle komma.. när tro ni den släpps ?

2007-08-30 @ 09:56:48
Postat av: SPAHNER

fillebSwe: Ibland kommer uppdateringarna i shoppen inte förräns mitt på dagen (som Heavenly Sword Demot), men oftast finns dom där iaf på morgonen innan man ska sticka iväg till jobbet. Att prova som du gjort redan kl.02 på natten är nog lite väl tidigt. ;-)

2007-08-30 @ 10:25:47
Postat av: Pavve

nu finns warhawk för 280:- på PSN :)
kom runt 11-tiden
adda mig på PSN, "Pavve", så spelar vi ;)

2007-08-30 @ 11:01:57
Postat av: Pavve

helvete vad skoj det e!
som att spela unreal tournament onslaught :)

2007-08-30 @ 12:25:36
Postat av: Anonym

Grim ..... är det verkligen Jabra BT125 som är inkluderat?
ge mig källa på att det ät den som följer med?

2007-08-30 @ 17:54:14
Postat av: Grim

Varsågod!
Här är en länk tiill IGN, där de har öppnat, och kikar på innehållet i Warhawk paketet:
http://ps3.ign.com/articles/816/816221p1.html

2007-08-30 @ 19:29:07
Postat av: Gabbe

Warhawk är riktigt kul, o jag är riktigt bra redan (kommit etta i 8
matcher av 10 :P)
aja, adda mig psn: spookz0r

2007-08-30 @ 20:24:26
Postat av: elderpredator

Jag dör bara,

2007-08-31 @ 16:40:52
Postat av: Persa

Grymt spel. alla som vill spela kan adda mig Persa_SWE så möts vi

2007-09-01 @ 16:34:40
Postat av: Pavve

Fryser Warhawk fast för någon annan än mig här?
Läste om det på internet.. jättemånga som har det problemet.. sen vet jag inte om det e spelet eller något lokalt.. men det e inte kul att behöva dra ut PS3 kontakten varje gång detta händer.. är uppe i 7gånger idag :/

2007-09-01 @ 20:22:15
Postat av: Persa

Det har hängt sig ett par gånger för mig med

2007-09-01 @ 22:13:42
Postat av: Mikael

Pavve: Har aldrig hänt mig. Men du behöver inte dra ut kontakten. Du har en knapp på baksidan. Är lättsammare att trycka på den.

2007-09-02 @ 08:05:34
Postat av: gabbe

Har aldrig hängt sig för mig :D

2007-09-02 @ 10:42:31
Postat av: Pavve

inte kul att göra bra ifrån sig på en rankad server sen fryser spelet o allt e borta :/
brukar oftast fastna på exakt 28sec när det e ban-byte
Mikael, det va det jag menade med att dra ut sladden :) så dum/blind e jag inte att jag inte sett knappen

2007-09-02 @ 18:35:56
Postat av: xx

Ja! Nu fick jag mitt warhawk på bluray. Köpte från videogamesplus.ca

2007-09-03 @ 14:19:35
Postat av: Anders

Har fått en frysning en enda gång, men det var i server-browsern, inte under match.
Däremot är jag så jävla irriterad på hur helt värdelös just server-browsern är! Det går inte att filtrera bort orankade servrar t.ex, och det går ju inte ens att göra refresh på SCEAs officiella servrar! Det står jämt att det finns lediga platser men det går ändå inte att komma in. Sen finns det ju på tok för få servrar dessutom!
Sen en sak till, varför i h-vete har de inte byggt in något annat sätt att kommunicera med sina lagkamrater förutom headset? Det är ju helt befängt! Ett snabbvalssystem för saker att säga som Battlefield har haft hur länge som helst hade gjort enorm nytta. Jag har ännu aldrig hört ett enda ord av vad de få som har headset mumlar om ens, det är ju helt ohörbart.
Jag är faktiskt riktigt besviken. OK för att det var ett väldigt billigt spel (om man köpte på PSN dvs), men innan de fixat ovan nämnda issues är det inte värt mer än t.ex. Calling All Cars som var ett mycket bättre spel, dvs typ 100 spänn.

2007-09-03 @ 23:26:02
Postat av: Pavve

FW 1.92 släpptes idag o vad jag har hört ska den fixa warhawk-frys-buggen.
Testar nu iaf..

2007-09-04 @ 11:58:21
Postat av: Pavve

man ska inte tro på allt man läser.. frös på 28 sec vid banbyte.. IGEN..
jävla skitspel alltså. för 280:- tycker man det ska fungera felfritt.
Men pingen blev mycket bättre efter uppdateringen..

2007-09-04 @ 12:36:15
Postat av: Jacob

Funkar jätte bra för mig!
Tycker bara det är lite svårt :D
Har bara discat en gång och det va mit internets fel

2007-09-07 @ 16:13:41
Postat av: Pavve

Så nu har jag löst problemet. Jag kopplade in en sladd o så va saken biff. Frös inte en enda gång under 2h.
Så med andra ord: ni som har trådlöst byt till sladd om det fryser fast.

2007-09-07 @ 23:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0