Armored Core 4 släpps i april

Armored Core 4Den engelska utgivaren 505 Games har precis meddelat att de tänker släppa Armored Core 4 i Europa den 27 april 2007. AC4 är ett taktiskt robotstridsspel som är otroligt populärt i Japan. Namnet till trots så är det faktiskt det tolfte spelet i serien. Importversionen fick dessutom 8/10 av Eurogamer, vilket gör att jag är lite småsugen på spelet.

I spelet sitter man alltså i en jättelik stridsrobot som kan ta sig fram både på marken och i luften. Det utlovas snabba och invecklade strider som tar ett tag att lära sig, men själva upplevelsen ska vara rikigt välgjord. Enorma vapenarsenaler är ju alltid ett stort plus, och vem har inte drömt om att utkämpa storslagna robotstrider mitt i en storstad någon gång?

Jag har visserligen inte spelat några av de tidigare spelen i serien, men det här ser i alla fall lovande ut.


Glöm förresten inte att jag har en uppdaterad prisjämförelse för PlayStation 3, som finns HÄR. Säg till om du känner till några nya priser så lägger jag in dem. Dessutom så kommer jag att chatta igen på Loading nu på onsdag (21 feb) mellan 19.00 och 19.45. Instruktioner och plats är samma som förra gången, och finns HÄR.





Kommentarer
Postat av: GeordieNinja

Ser så där ut, behöver en provspelning av spelet ett demo skulle vara nice =)

2007-02-20 @ 16:37:28
Postat av: Anonym

Spelet fick bara 69 av GameBrink och 50 av games(TM) så det tyder på att det kommer att vara ganska undermåligt eller som bäst medelmåttig. Fy fy Toby! B)

2007-02-20 @ 21:36:48
Postat av: Johan

tror du har skrivit lite fel i texten där, det ska ju stå 27april och inte 27 mars :)

2007-02-20 @ 23:42:38
Postat av: Toby

Anonym: Oj, det var ju synd. Tycker ändå att det ser lite småkul ut i trailern, så man får väl hoppas på ett demo som GeordieNinja sa.

Johan: Du har helt rätt. Fixat :)

2007-02-21 @ 07:56:53
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Cleesox

ser ut att bli som zone of enders ungefär.
kan bara hoppas på att det blir mer speltid än det spelet.

2007-02-21 @ 14:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0