Everybody's Golf 5

Everybody's Golf 5Jag har aldrig varit ett större fan av golfspel, och jag minns hemska kvällar när min kompis insisterade på att spela Leaderboard i flera timmar. Ett spel som dock fått mig att se bortom alla Tiger Woods- och PGA Tour-spelen är de charmiga Everybody's Golf-spelen (som heter Hot Shots i USA och Minna no Golf i  Japan). Jag gillade både den senaste PS2-versionen och PSP-versionen, särskilt onlineläget i EG4 till PS2. Upplägget är väldigt arkadbetonat, och grafiken är rar. Dessutom så är alla så glada hela tiden att det faktiskt smittar av sig. Lite som en sockerdoppad Happy Gilmore.

Hur som helst så har det dykt upp en hel del information om det femte spelet i serien. ImpressWatch har släppt drösvis med nya bilder på spelet, SCEI har öppnat en officiell webbplats (på japanska) och IGN rapporterar att spelet släpps i Japan i juli. Det kommer även att finnas en demoversion som kan hämtas mellan mars och maj, som kan spelas av två spelare. Att spelet ska vara spelbart online verkar vara något som producenterna har antytt, vilket känns bra. Det blir nästan garanterat roligare då.

Spelet lär komma hit till Europa förr eller senare, precis som med de andra spelen i serien. Under tiden får ni hålla till godo med lite bilder från spelet :)



Kommentarer
Postat av: ColinZeal

Ser ju helt fantastiskt bra ut! Ett måsteköp när den väl släpps.

2007-02-23 @ 17:06:29
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Tap10lan

Jan? Golf? Wtf?

2007-02-23 @ 21:07:43
Postat av: GeordieNinja

Håller med ser riktigt, riktigt snyggt ut. Karaktärerna är i Pixar klass =) Kan bli ett riktigt mysigt sällskaps-spel detta

2007-02-24 @ 13:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0