Mer Resistance i april

ResistanceSpelhelg nummer tre dominerades nästan totalt av Resistance: Fall of Man, som jag körde i samarbetsläget med min bättre hälft. Det blev en sådär sju, åtta timmar eller så, och det var riktigt, riktigt roligt. Jag tycker ofta att det är rätt tomt med samarbetsspel på marknaden, så det känns alltid kul när ett riktigt toppspel har den funktionen. Nu hann vi inte spela klart det, utan det får ske vid ett senare tillfälle.

De riktigt goda nyheterna är dock att Ted Price, VD:n för Insomniac (som skapat spelet), nu har meddelat att det är en spelserie som de kommer att bygga vidare på. Dessutom så berättade Phil Harrison igår i en intervju med Newsweek att det kommer att finnas hämtningsbart material till Resistance, som kommer att släppas så tidigt som i april.

"Vi kommer att släppa ytterligare innehåll till Resistance. Vi har inte riktigt fastställt något schema ännu, men vi har planerat en del riktigt häftiga saker som kommer att utöka handlingen, områdena och innehållet, med start i april. Om det fungerar som det ska och uppskattas av spelarna kommer det att hålla intresset uppe fram till en eventuell uppföljare."

Helt underbart. Efter helgens spelsession så är jag otroligt taggad, och jag rekommenderar verkligen det här spelet för alla som vill ha ett skönt skjutspel. Spelet har dessutom onlinestrider för upp till 40 spelare, samt ett samarbetsläge och dödsmatcher när man spelar offline. Den svenska webbplatsen kommer dessutom att lanseras i dagarna, med en hel del exklusiva godsaker.

Kommentarer
Postat av: Meppe

Låter jätte bra =D

2007-02-27 @ 11:28:50
Postat av: Frr

Meppe borde läst vad du inte gillar (i din profil)...

2007-02-27 @ 11:44:13
Postat av: Meppe

låter jättebra, bättre så? ;)

2007-02-27 @ 11:57:03
Postat av: Toby

Haha, ja! :D

2007-02-27 @ 11:58:21
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: PumpkinEater

Är det Co-Op på delad skärm som gäller? Kan man spela mot varandra på samma skärm också då? B)

2007-02-27 @ 12:55:19
Postat av: Toby

Coop (samarbete) för två spelare på delad skärm.
Dödsmatcher (och liknande) kan köras med upp till fyra spelare på delad skärm.

2007-02-27 @ 13:11:06
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: GeordieNinja

Aaa riktigt nice detta =)

2007-02-27 @ 13:30:00
Postat av: Filionxen

Att fyra stycken kan spela ett sånt här snyggt spel på samma PS3 är otroligt. Riktigt najs!

2007-02-27 @ 17:09:46
Postat av: phony

Filionxen, det går ju i snyggare spel på andra konsoller så varför inte på ps3? PS3 ska ju vara minst lika start så.

2007-02-27 @ 18:04:49
Postat av: Tap10lan

Oj vad snyggt!
Men innan jag yrar vidare vill jag säga det potentiellt negativa.
Finns det fler än jag som känner att gänget på Insomniac började med en brainstorming-session där nån sa
"Hur gör vi det Valve gjort?"
"Ja, Half-Life, Counter-Strike, Day of Defeat, hur kan vi konkurrera med det?"
"Jag vet, vi gör en kombination - fast det blir svårt med alla tre..."
"Det gör inget, för tänk er en Half-Life som utspelas under 50-tal istället - då kan vi ju hitta på egen teknik som är besläktad med det vi redan gjort, samtidigt som vi kan göra WW2-grejen!"

Sen tycker jag att de verkligen verkar ha lyckats, men ... det kanske är svårt att göra nåt sånt där utan att försöka förhålla sig till Valve. Man kan se det som en tribut/hyllning?

Sugen blir jag oavsett!

2007-02-28 @ 19:09:33
Postat av: Tap10lan

Sen måste jag ju bara yra litet om vapnen:

Jag gillar dem verkligen. Funderar bara på hur det funkar med kontrollerna jämfört med PC... (kan ju inte vara odelat positiv :D ).
Men igelkottsgranater, deras bullettime-variant med krypskyttegeväret, den där energiskölden man kan smälla upp OCH som AI-polarna använder sig av (!), och de verkar ha nåt fuffens för sig med kontrollerna när det gäller vapnen som verkar bra (kasta granater samtidigt som man har skjutvapen framme och sånt...).

Nä det här verkar verkligen vara ett starkt förstaspel - inte underligt att det jämförs med Gears of War till ZzzzzBox 360 :D.

2007-02-28 @ 19:14:01
Postat av: Julia

det är nog inget spel för mig. ;) Tycker inte om sådana sorters spel.

2007-03-03 @ 16:59:11
URL: http://Silencerosemarie.blogg.se
Postat av: Oscar

VILL HA =D

2007-03-05 @ 14:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0