Ny SingStar-dagbok och -trailer

111957-51SingStar är ju kanske det bästa partyspelet som finns, och det var nog fler än jag som blev besvikna över att det inte fanns med på listan över lanseringsspel inför PlayStation 3-premiären den 23 mars. Det har dessutom varit rätt tyst om spelet från Sonys sida, men för ett par veckor sedan dök det upp en utvecklarbloggIGN. Nu har de precis uppdaterat den, så jag tyckte att tillfället var rätt att skriva lite information, särskilt eftersom det dök upp en slags trailer för några dagar sedan.

Trailern innehåller såväl vanliga mikrofoner med sladd och trådlösa versioner, så jag antar att de redan befintliga PS2-mikrofonerna kan anslutas till PS3:an, samt att man kan köpa till de trådlösa varianterna. Äntligen slipper man risken att ens polare drar ned sig hela maskinen när de snubblar över bordet i slutet av Ace of Spades.



Man kommer som sagt att kunna köpa och hämta låtar via SingStore, samt med hjälp av EyeToy-kameran dela med sig av sina framträdanden via My SingStar Online, som ska vara en blandning mellan YouTube och MySpace. Låter som ett steg i rätt riktning, även om jag inte är så säker på att mina betyg kommer att bli särskilt höga :) En bra grej är att butiken och onlinedelarna sköts inuti själva spelet, så man slipper lämna gränssnittet för att komma åt funktionerna.

Spelets utseende kan även förändras, och man kan köpa och hämta bakgrunder för att anpassa spelets menyer och liknande.



Spelets chefsdesigner Kevin Mason har även avslöjat att spelet är klart till 95 procent. Dock förtydligar han att det är de sista fem procenten som nästan tar längst tid, då själva finslipningen avgör om ett spel blir bra eller fantastiskt. Jag gissar väl på att spelet släpps någon gång i sommar, kanske lagom till hösten.

Eftersom SingStar ligger så gott som högst upp på min önskelista så kan jag garantera att jag berättar mer så fort jag får mer information. Under tiden får ni hålla till godo med trailern här nedan. Bilderna kommer förresten från IGN, och visar hur gränssnittet kommer att se ut i spelet,  onlinefunktionerna och butiken.



Kommentarer
Postat av: GeordieNinja

Oi Oi vad kul, min sambo väntar verkligen efter detta spel =) även jag ;)

2007-02-05 @ 19:19:02
Postat av: Christian

Toby, om du går in på Playstation 3's officiella launch-site så kan du se en officiell trailer sedan några dagar tillbaka.

2007-02-05 @ 19:38:54
Postat av: Dezzy

åh gud va skoj! jag och mina systrar är helt frälsta i singstar.. har även blivit en del på förfesterna ;) tack för tipset! // Dezzy

2007-02-05 @ 19:49:32
URL: http://dezzys.blogg.se
Postat av: Anonym

Singstar e sjuköigt skojj! :D

är det någon som vet det officiella realese datumet för sony's officiella camera till ps3.. jag vill ju kunna sätta mitt Face på gubbarna i R&: vegas!:D

2007-02-05 @ 22:10:46
Postat av: Torkel

Detta singstar kommer nog vara den bästa :D
Hoppas de fixa guitar hero till Ps3 i framtiden! ska blir kul att kunna ladda hem låtar på hårdisken.

2007-02-05 @ 22:12:18
Postat av: PumpkinEater

Man kanske äntligen ska skaffa sig ett singstarspel nu när det kommer till PS3 med en nedladdningsbar låtlista. B)

2007-02-05 @ 23:05:46
Postat av: Toby

GeordieNinja: Men visst är det bra när man kan köpa något åt någon annan med? Det gör hela processen mycket enklare :)

Dezzy: Det var så lite så.

Anonym: Den nya kameran (Eye3) har inte fått något lanseringsdatum, men under tiden kan man använda den vanliga EyeToy-kameran.

Torkel: Javisst. GH till PS3:an lär väl komma snart, med hämtbart material. Känns som en lågoddsare.

PumpkinEater: Det tycker jag absolut. Det är imponerande att du lyckats motstå frestelsen tidigare. Bättre festspel finns inte :)

2007-02-06 @ 13:22:22
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Bombs

Toby: angående den gamla Eyetoy Kameran...=o Det betyder väll att ps3 ägare kommer få sämre kvalite på "facen"? och kanske också att R6 inte kommer ha stöd för ps3:ans nya kamera=/

2007-02-06 @ 20:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0