Spelbart Final Fantasy XIII-demo i år

Final Fantasy XIIISquare Enix bekräftade i det senaste numret av den japanska tidningen Dengeki att de tänker släppa en spelbar demoversion av Final Fantasy XIII i år, antingen till E3-mässan i maj eller till Tokyo Game Show i augusti. Det ska tydligen bero lite på hur mycket E3-mässan i Los Angeles bantas ned. Utöver det vanliga FFXIII så kommer det även ett till spel, som heter Final Fantasy Versus XIII, som utvecklas av teamet bakom Kingdom Hearts-spelen. Upplägget i det ska tydligen vara lite mer actionbetonat, och påminna mer om Kingdom Hearts än det traditionella rollspelsupplägget i Final Fantasy-spelen.

När spelet väl släpps här i Europa (eller USA för den delen, då PS3-spelen är regionfria) är inte säkert, men den japanska reklamen nedan antyder att det i alla fall släpps borta i öst i år. Vi lär nog få vänta till nästa år innan en översatt version kommer hit. Den lilla snutten från spelet kommer i slutet av filmen, där vi får se den kvinnliga huvudrollsinnehavaren kasta en bandyboll (det var i alla fall min första tanke). Jag fattar noll :)


Det lustiga med alla Final Fantasy-spelen är att de alltid utspelas i nya världar, så man måste hela tiden bekanta sig på nytt med nya figurer och omgivningar. Tolvan släpps här i Sverige den 23 februari till PlayStation 2, och är hur maffigt som helst. Jag har importerat den amerikanska versionen och har kommit typ 25 timmar in i spelet... och det känns som att jag fortfarande är kvar i introt :)

Här har vi trailern från förra årets E3-mässa, som innehåller en blandning av datoranimerade sekvenser och riktiga delar från spelet. Hur snyggt som helst, trots att det egentligen inte avslöjar något om spelet. Jag hoppas på en ny trailer snart, så att man kan se hur mycket längre de har kommit i utvecklingen.



Final Fantasy-spelen brukar sälja som smör i solsken över hela världen, så ni kan lita på att det kommer fler nyheter snart. Jag hoppas på lite mer info om bakgrundshistorien, då de brukar vara rätt så maffiga.

111957-132

Kommentarer
Postat av: Max

Wow, jag kan inte vänta :D

2007-01-19 @ 12:20:30
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: Toby

Heh, samma här... Såg att din sida inte är öppen än. Säg till när den kommer igång.

2007-01-19 @ 16:52:46
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Alanao

Älskar Kingdom Hearts spelen, så det blir verkligen intressant och se hur man kommer spela i Final Fantasy Versus XIII!!!!

2007-01-21 @ 17:22:03
Postat av: Max

Själveklart :)

2007-01-23 @ 10:12:57
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: Toby

Alanao: Jupps. Det verkar vara lite samma stuk, alltså att spelaren har medhjälpare som slåss tillsammans med honom/henne. Dessutom så kommer det att finnas en del höjdskillnader i striderna, alltså att man kan attackera från platåer och liknande... Mer än så vet jag inte just nu :)

Max: Toppen!

2007-01-23 @ 10:32:21
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Julia

Asså, jag älskar bara ÄLSKAR final fantasy!! jag har då aldrig spelat det men jag har sett några filmer, trailers, kan nästan alla figurerna och jag gillar jättemycket med att det är japanskt och hur det är animerat. :D

Jättefint du har det! Jag är en spelfantast. ska snart köpa Ps3 :3

2007-01-25 @ 19:48:19
URL: http://Silencerosemarie.blogg.se
Postat av: Toby

Julia: Yay! FF-serien är ju toppen. Du kan räkna med att jag kommer att skriva mer om spelen så fort jag får mer information :)

2007-01-25 @ 21:56:30
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0