PlayStation Store - 2007-06-15

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
111957-264Japp, nu har veckans PlayStation Store-uppdatering kommit, och den innehåller faktiskt två av Midways spel (vilket tidigarelägger schemat jag skrev ihop för några dagar sedan. Hurra! Då får jag spela Championship Sprint ännu tidigare än jag trott.

Uppdateringen innehåller följande:
  • Tidsattackläget för MotorStorm (gratis)
  • Spelet Joust (27,77 kr)
  • Spelet Rampart (27,77 kr)
  • Trailrar för Haze, The Darkness, Super Stardust HD och Lair
  • Videointervju med Paul Hollywood, som arbetar med MotorStorm

Version 1.81 av systemprogramvaran har också släppts (kanske inte så spännande, men ändå):
  • Metoden för inställning av [RGB Full Range (HDMI)] under [Skärminställningar] har förbättrats.
  • Stabiliteten för nätverksanslutningen som används under spel har förbättrats för vissa PlayStation®2-programvarutitlar med funktioner för onlinespelande.

Sidan med bakåtkompatibla PS2-spel har dessutom fått en uppgradering, och visar nu vilka spel som fungerar i och med version 1.80. Jag har ingen aning om varför de ligger efter på den sidan, men hur som helst så är jag glad över att SingStar-spelen numera fungerar helt felfritt.

Kommentarer
Postat av: Pavve

jag fick inte igång mitt motorstorm efter den där time-grejen :/
nån annan som gått problem?
den va bara på 100kb förresten o jag kunde inte hitta den nånstans efter nerladdningen heller

2007-06-15 @ 20:12:22
Postat av: jens s

är det bara för mig som motorstormpatchen har gjort spelet helt obrukbart? det startar inte.. :-/

2007-06-15 @ 20:47:27
Postat av: mINGLARn

Samma här, Motorstorm vägrar att starta efter patchen... Typiskt!

2007-06-16 @ 00:59:36
Postat av: mh76

Sidan med bakåtkompatibla PS2-spel, är ju inte ens komplett. Där finns inte ens MGS 3 med som faktiskt fungerar.
Jag kan tipsa om en icke officiell sida som är bättre:
http://www.ps3comp.com
Angående Motorstorm: Fick inte heller igång det först. PS3 hängde sig rejält. Men jag tog bort den nerladdade patchen 1.1 som fanns i mappen "Verktyg för speldata". Och mappen ligger i menyn "Spel", där bla. alla nerladdade spel finns. Efter det går det starta upp Motorstorm. Dock kommer spelet vilja ladda ner den fungerande patchen igen. Lite drygt kanske att behöva ladda ner patchen igen, men ja spelet kommer iallafall fungera igen.

2007-06-16 @ 02:49:24
Postat av: Sprinter

Ni måste starta Motorstorm först och installera 1.2 patchen för att sen installera time attack grejjen, annars funkar det inte.

2007-06-16 @ 11:16:30
Postat av: Toby

Precis. Följ Sprinters instruktioner så ordnar sig allt. Det står i instruktionerna för hämtningen också, om jag minns rätt.

2007-06-16 @ 13:17:00
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Ballybompa

Rampart... mer bortkastade pengar har jag aldrig varit med om... varför släpptes det för ?

2007-06-16 @ 13:52:07
Postat av: limonass

Rampart ass härligt spel.

2007-06-16 @ 15:42:21
Postat av: limonass

någon som vill vara med på en svensk motorstorm Cup kolla här. http://www.playstation-3.se/forum/t2753-p0.html
idag startar cupen. Mer info kolla sidan

2007-06-17 @ 12:02:30
Postat av: jens s

åh.. super tack allihop! funkade prima.. dock har jag ingen patch nu.. :-S

2007-06-17 @ 17:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0