Förhandstest: Tekken 5: Dark Resurrection

image566Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

Tekken 5: Dark Resurrection är en arkadkonvertering av arkadspelet som hittills endast tagit steget till PSP. Det är dock väldigt likt originalet Tekken 5 (som finns till PS2) så om du har kört det kommer du att känna igen dig. Skillnaden här är att spelet körs i maxupplösningen 1080p och att du kan spela som bossen Jinpachi Mishima för första gången någonsin.

Annars är själva spelupplägget som vanligt. Jag och min fru laddade med ett par Red Stripe och satte igång. En timme senare så låg jag under med en sådär 17-4 i matcher. Suck.

Hur som helst så är det här ett toppklassigt fightingspel som alla bör äga. Det är hur bra som helst att bara kunna starta spelet direkt från menyn, och på så sätt lösa tvister. Vem ska diska? Vem ska gå ner och handla? Lös det med en omgång Tekken... Hmm ... det förklarar varför jag får diska så ofta.

Det går i alla fall inte att förneka att det här är ett gediget spel. Grafiken är kanske inte häpnadsväckande, men det är tillräckligt snyggt för att man inte ska störas. Och själva spelkänslan är lika skön som alltid. Bli inte lurade av att det är ett hämtbart spel, för det här är precis så komplett som man kunnat hoppas.

Tekken 5: Dark Resurrection släpps i samband med PS3-lanseringen den 23 mars, och kommer att kosta ca 100 kronor. Värsta kapet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0