Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
De första tre Ratchet & Clank-spelen till PlayStation 2 tillhör mina absoluta favoriter till plattformen, med sin blandning av action, humor och läckra grafik. Det fjärde spelet, Ratchet Gladiator, kändes dock inte som ett riktigt spel utan mer som en lång bonusbana, och jag är inte helt säker på skälen till att det ens släpptes.

Men hur som helst så har det börjat sippra fram nyheter om det kommande PlayStation 3-spelet Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, som släpps någon gång i höst. I en intervju med 1UP avslöjar utvecklaren Insomniac att just framtidsdelen i spelets namn kommer från att det handlar om en ny spelserie som blickar bakåt samtidigt som det tar klivet in i framtiden. Vi kan alltså förvänta oss ett mer traditionellt vapen- och plattformsupplägg, med nya och fräscha inslag.

När man kollar på skärmbilderna nedan (som förresten också kommer från 1UP) så ser man att det finn en hel del detaljer på skärmen samtidigt. I grund och botten så ser det ut som ett högupplöst Ratchet & Clank-spel, men ärligt talat så är det just det jag är ute efter. Jag vill ha nya och helgalna vapen, jag vill ha överdådiga bossar och jag vill ha de roliga minispelselementen som 2D-plattformsdelarna och rälsåkningen, så det här kan mycket väl bli en perfekt nypremiär för serien. Det kommer att finnas fullständiga funktioner för den rörelsekänsliga Sixaxis-handkontrollen också, så att man bl.a. kan styra vapen bara genom att vinkla handen, samtidigt som man kontrollerar Ratchet med den analoga spaken.



Om ni vill veta mer kan jag rekommendera Insomniacs poddsändning som innehåller en hel del intressanta nyheter om både Ratchet & Clank och Resistance: Fall of Man (som de också utvecklat, ifall ni missat det). Ni hittar dessutom en liten genomgång av trailern (se nedan) i veckans 1UP Yours, kolla bara 32 minuter in i klippet.

Spelet släpps som sagt någon gång i höst, men under tiden ser jag i alla fall fram emot PSP-spelet Ratchet & Clank: Size Matters som släpps någon gång i vår. 2007 ser ut att bli lombaxens år.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Ojojoj vad det här kommer krossa! Äskade de tidigare spelen i serien och jag har inga tvivel på att det här kommer bli minst lika bra.

2007-03-21 @ 21:36:53
URL: http://www.enemyofmyenemy.net
Postat av: Julia

Jag kan hålla med om att Ratchet Gladiator var en stor besvikelse. Mina kusiner åsidan älskar det men jag ser ingen poäng med att ens hålla mina händer i konsolen och börja spela det. Visst ibland kan det vara lite småkul att spela det, men man tröttnar så lätt på det...
De tidigare spelen i serien som en säger gillade jag mycket mer. Jag har nog tappat bort det andra spelet, för jag har ingen aning om var jag har lagt det *snyft!* Har antagligen lånat ut det, får förhöra vännerna senare.

Fräck trailer, nu ska det spelas! ha det!

2007-03-29 @ 22:03:29
URL: http://Silencerosemarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0