Reklamkampanjerna börjar komma igång nu!

Ja, nu är det inte många veckor kvar till premiären den 23 mars, och det har börjat hända en hel del på reklamfronten. I tunnelbanan här i Stockholm har det börjat dyka upp personliga inbjudningar till diverse kändisar (se här), och nu har det smyglanserats en ny webbplats som heter thisisliving.tv som har en rätt så galen filmsekvens (vars scener även syns på de tidigare nämnda reklamaffiascherna). Just den nya webbplatsen är klart intressant, och jag kan garantera er att det kommer att bli en knasig plats med smått surrealistiskt innehåll.

På tal om reklam och sånt så blev det en hel del uppståndelse i förrgår när det senaste avsnittet av tv-serien Heroes sändes i Kanada, då den innehöll en helt ny filmsekvens från det kommande storspelet Heavenly Sword. Nu har det dessutom kommit en liten bakom kulisserna-film med bl.a. Andy Serkis (Gollum från Sagan om Ringen-filmerna), som bara får mig att längta ännu mer efter spelet. Något lanseringsdatum har ännu inte satts, men vi får hålla tummarna att det kommer snart. Kolla in den och förundras över läckerheten. Ni kan även hämta en högupplöst (och 100 MB stor) version av filmsekvensen HÄR.


Kommentarer
Postat av: Tap10lan

Ha! Planscherna suger ... ja, välj själva.
Hur som helst hade jag inte observerat att de var PS3-planscher, eftersom designen motsvarar ungefär den jag väntar mig för en musikal på Oscars eller nåt här i Stockholm, och sånt filtrerar jag bort stenhårt. Underligt, med tanke på att resten av reklammaterialet har tilltalat mig.

2007-03-06 @ 18:55:40
Postat av: Oscar

Jag gillar de nya reklamerna! Sen kan jag inte förstå hur man kan missa att det inte är reklam för PS3 när det står stort i mitten ;)

2007-03-06 @ 19:48:56
Postat av: GeordieNinja

Jag gillar också hur Sony gör PR åt Playstation 3, stiligt och rent =)
Sedan är reklamfilmerna riktigt bra =)

2007-03-07 @ 09:42:36
Postat av: Tap10lan

Jaja, tydligen är jag i minoritet, fast om man följer Tobys länk till dagens media verkar det finnas en liknande polarisering mellan dem som kommenterar nyheten där. Undrar vilka parametrar som styr det? Ålder, kännedom om de olika kändisarna, attityd till kändisskap och reklam rent allmänt, nåt annat?
Om de lyckas få folk att känna starkt har de ju lyckats på något plan, oavsett vilken känslan är...
Men jag upprepar, designen på skyltarna är sådan att jag inte ens lade märke till att det var Sony-reklam, så de hade misslyckats med mig tills jag läste den här bloggen. Vi får se vad de följer upp med.
Filmerna däremot är hur bra som helst, i de flesta fallen.

2007-03-07 @ 16:57:40
Postat av: Oscar

Nämen, det är som du säger. kollar man bara lite snabbt förbi så kan det vara svårt att uppfatta vad det är reklam för, men jag tycker å andra sidan att det är så med mycket reklam...

2007-03-07 @ 19:31:46
Postat av: steff357

nu finns d en ny film på thisisliving.tv: http://www.thisisliving.tv/bubba.jsp?
och de har även öppnat en ny sida: http://www.youbetyourwife.tv/?

2007-03-14 @ 17:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0