Unreal Tournament III

Unreal Tournament III

Jag har nämnt Unreal Tournament III tidigare, men nu när vi börjar närma oss releasen så har det börjat dyka upp allt mer information om spelet.

I dag gick utvecklaren Epic ut med att de har ingått i ett avtal med GameSpy för att skapa en inbyggd onlinefunktion som möjliggör att PC-spelare och PS3-spelare kan mötas i spel. Det är något som efterfrågats ända sedan spelet utannonserades till PS3, och det känns riktigt kul att de har tagit fram en lösning. Sedan är bara frågan om det kommer att användas i spelet, men det verkar i alla fall troligt. GameSpys teknik kommer även att användas för kommunikationer och tävlingsinriktade element. Tillsammans med nyheten för några månader sedan om att UT3 kan spelas med mus och tangentbord, samt att PS3-versionen kommer att ha fullständig tillgång till alla moddar och användarskapat material så känns konsolvarianten helt klart likvärdig PC-versionen. Sixaxis-handkontrollen kan dessutom användas till att styra missiler och åka på svävarbrädan, vilket känns som logiska användningsområden. Det är alltid kul med smarta tillägg i stället för gimmickar.



Mark ReinEpic har dessutom talat sig varm om lagringsformatet Blu-ray, och har sagt att lagringsmediet har gett dem mycket mer svängrum än vad DVD-formatet gör, vilket garanterar att de inte behöver göra nedskärningar vad gäller antalet kartor som spelet släpps med. Han har även sagt att framtida versioner av Unreal Tournament-serien på Blu-ray kan levereras med mängder av moddat innehåll på skivan redan från start.

Unreal Tournament III släpps till PS3 (och PC) i november i år. En demoversion kommer att släppas till PC i oktober, men det har ännu inte sagts något om en PS3-demo. Vi får hålla tummarna. Med lite tur så släpps det ännu mer information om spelet på Games Convention nästa vecka. Kolla in E3-trailern så länge. Spelet ser ju helt bisarrosnyggt ut. Eller vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anders

Håller med om att det är super att man kan använda tangentbord + mus, men problemet ligger egentligen i ergonomin. Hur många kan sitta skönt med tgb+mus framför TV:n, eller framför duken som i mitt fall?
Angående GameSpy så uppfattade jag det inte som klart att det skulle användas i just UT3, men det verkar ju lovande.
Slutligen tycker jag faktiskt inte alls det ser särskilt snyggt ut. Tycker det ser ut som UT alltid gjort, men jag kanske bara är kräsen.

2007-08-16 @ 21:13:31
Postat av: limonass

vill ha ett demo. Spelet kommer att äga kommer att kunna spela med min kompis som skaffade PC versionen.

2007-08-17 @ 00:12:36
Postat av: Toby

Anders: Kollade runt lite, och ja, du har rätt i att det inte är officiellt bekräftat. Men användandet av GameSpy-tekniken får det att luta åt det hållet i alla fall. Uppdaterar inlägget :) Ska man sitta med mus och tangentbord så måste man ha något bra bord framför sig... eller varför inte Phantom-tangentbordet och -musen som visades upp för några år sedan? Det borde finnas något sånt på marknaden. ( http://ps3.blogg.se/images/phantomlapboard_1187356181.jpg ).

Sen så tycker jag att grafikstilen i UT-spelen är hur maffig som helst. Så skönt överdrivet, färgstarkt och storskaligt.





Limonass: Ja, det vore skönt med ett PS3-demo. Vi är ju inte precis bortskämda med sådana.

2007-08-17 @ 15:11:04
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Tap10lan

Jippi! Så kan inte bara du utan även jag förnedras av din kära - och vad gäller Anders så är grafik väldigt mycket en smaksak. A: jag irriteras t ex fortfarande av DICE och deras BF-spel när det gäller färgskalor och mängderna "damm i luften". Däremot trivs jag utmärkt med UT:s estetik. ... Jag ska nog ta och installera UT2k4 igen, banne mig... Here comes the Flak Monkey! UuuunSTOPPABLE! :D

2007-08-17 @ 21:06:00
Postat av: Anders

Toby: Lapboard var en kul idé, hade inte sett den förut. Själv har jag en 19" (wide) TFT-skärm kopplad till min PS3 (förutom projjen), så jag kan nog fixa till något där så jag kan köra med tgb+mus.
Angående grafiken så håller jag med om att det är en smaksak. Har aldrig gillat UTs grafik särskilt mycket. Min smak är mer åt Drake's Fortune-hållet, det spelet tycker jag ser väldigt snyggt ut. Framför allt gillar jag att de verkar ha fått till snygga animationer, något som brukar vara det som är fulast i dagens spelmotorer tycker jag.
Jaja, bara att fortsätta väntandet och hoppas att det kommer något spel värt att köpa snart!

2007-08-18 @ 13:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0