Smått och gott från GDC

image309Det släpptes en hel del mumsig information på GDC-mässan, så jag tänkte sammanfatta det hela i ett inlägg i stället för att dela upp det. Okej, all info kommer inte från GDC, men det mesta gör det :)

Har jag missat något? Säg till i kommentarerna eller via e-post (ps3se <at> blogsoft <punkt> net).

  • Unreal Tournament III släpps till PS3 i sommar och kan användas med antingen den trådlösa Sixaxis-handkontrollen eller med mus och tangentbord. Nu blev ni glada va?
  • Singstar släpps i juni eller juli.
  • Killzone kommer att visas upp för allmänheten på E3-mässan i juli.
  • Onlinegemenskapen Home släpps i oktober, men det kommer ett betatest i april. Man kommer att kunna anmäla sig på den här sidan inom kort.
  • Det kommer en PS3-version av LocoRoco, med bättre AI och grafik. "Fansen kommer att vara nöjda", sade utvecklaren.
  • Warhawk kommer endast att släppas via PlayStation Network, och kommer att vara ett renodlat onlinespel där man utkämpar strider både i luften och till fots.
  • Blu-ray-versionen av LittleBigPlanet (som släpps i början av 2008 till skillnad från nätverksversionen som kommer senare i år) kommer att innehålla de bästa banorna som skapats av spelarna.
  • Ninja Theory har släppt en bild från Heavenly Sword. De har lagt till lite suddighetseffekter, men den är i grund och botten vad vi kan förvänta oss av spelet. Helt galet snyggt.
  • Ubisoft släppte en PS3-trailer för The Elder Scrolls IV: Oblivion, som finns att se här.
  • Det svenska spelföretaget Starbreeze Studios har släppt en trailer för The Darkness. Finns här.

Kommentarer
Postat av: Tomas Gustavsson

Det är väl inte bekräftat hurvida WarHawk bara ska släppas på PSN eller om det även kommer att finnas till försäljning i butikerna?

Om du har en källa som verkligen kan bekräfta detta så skulle jag bli glad.

2007-03-12 @ 12:38:27
Postat av: Toby

Tomas: http://palgn.com.au/article.php?id=6867&rss=1&title=Warhawk+confirmed+as+multiplayer+only - Där står det... men sen hittade jag kommentar där en av utvecklarna sa att det eventuellt kommer att släppas på Blu-ray också. Så vi får väl se :)

2007-03-12 @ 12:45:45
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Tomas Gustavsson

Tänkte la att jag inte hade läst fel :P. Det lönar sig att kolla runt på de största PS3-sidorna jämt och ständigt ;).

2007-03-12 @ 16:03:10
Postat av: Limonass

Warhawk blir ett lungt ett köp ser roligt ut. Nu har jag bestämde mig för UT 3

2007-03-12 @ 19:16:19
Postat av: Max

2007 är PLAYSTATION 3 år. Nu är alla mina helger bokade fram till 2008 :P

@Toby:
Vi måste ha PS3-Bloggen UT3 clan ;)

2007-03-12 @ 20:07:45
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: Xinin

Nyheten med att UT3 verkligen kommer att stödja K&M var för min del del aldra viktigaste... :)
Kan inte bli bättre!

.. förutom om dom bestämmer sig för att fixa "cross platform" spelande PS3 - PC.

2007-03-12 @ 23:55:19
URL: http://loading.se/blogg.php?user_id=14571
Postat av: Anonym

Jag undrar bara om det är nån som vet om det kommer att komma en Vit playstation 3 till europa??

2007-03-13 @ 13:46:34
Postat av: Peter

Jag undrar bara om det är nån som vet om det kommer att komma en Vit playstation 3 till europa??

2007-03-13 @ 13:47:56
Postat av: Peter

Aså en av dom bästa sakerna med ps3 är ju självklart Six Axis kontrollen, aså att man inte har en sladd som jämt blir trasslad å sånt, och sen kan man ju stänga av ps3 an med knappen som e i mitten av kontrollen, då slipper man jämt gå upp å trycka på ps3 an.

2007-03-13 @ 13:51:15
Postat av: Peter

Aså en av dom bästa sakerna med ps3 är ju självklart Six Axis kontrollen, aså att man inte har en sladd som jämt blir trasslad å sånt, och sen kan man ju stänga av ps3 an med knappen som e i mitten av kontrollen, då slipper man jämt gå upp å trycka på ps3 an.

2007-03-13 @ 13:52:10
Postat av: erik

"Det är väl inte bekräftat hurvida WarHawk bara ska släppas på PSN eller om det även kommer att finnas till försäljning i butikerna?"

Jag tror faktiskt att Phill harrison själv sa det

2007-04-03 @ 10:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0