Det senaste om flOw

flOw
Jag tipsade om flOw redan i mitt tredje inlägg i november förra året, men nu har det börjat hända en del. För det första så har spelet fått en officiell webbplats och för det andra så har det äntligen fått ett lanseringsdatum och ett slutgiltigt pris. Spelet släpps i USA den 22 februari och kommer att kosta 9,99 dollar, så jag förväntar mig att se det i PlayStation Store den 23 mars här i Sverige för en hundring eller så.



flOw är ett ganska så annorlunda spel, och skapades som en del av Jenova Chens doktorsavhandling. Det är lite som ett slags meditativt Snake i 3D, fast utan väggar och med urläcker design. PlayStation 3-versionen är en vidareutveckling av det kostnadsfria flashspelet, och innehåller en hel del extrasaker, bl.a. följande:
  • Ett samarbetsläge för upp till fyra spelare samtidigt
  • Dynamiska svårighetsnivåer som anpassas beroende på spelarnas skicklighet
  • Storleken får flashversionen att likna en demoversion i jämförelse
  • Alla varelser är uppbyggda i 3D med polygoner
  • Spelet körs i 1080p
  • Man kan välja mellan fem olika varelser att spela som
  • Topplistor online med varelsejämförelser (utseendet ändras beroende på vad man äter)
  • Ytterligare nivåer och musik
  • Regelbundna uppdateringar varje månad
  • Styrning med den rörelsekänsliga Sixaxis-handkontrollen
Jag hoppas på att få testa flOw innan lanseringen här i Europa, och lovar att berätta mer om upplägget. Under tiden får ni hålla tillgodo med trailern för spelet.

Glöm inte att ni kan chatta med mig ikväll, mellan klockan 19.00 och 19.45.



Kommentarer
Postat av: PumpkinEater

Det var ju trist att jag missade chattillfället med dig. Klockan är 19.42 så det är rätt kört. B)

2007-02-07 @ 19:42:16
Postat av: Toby

Du får väl försöka igen näst-nästa onsdag (den 21/2) :)

2007-02-09 @ 17:13:01
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: GeordieNinja

Ser riktigt lovande ut för att bara, slappa och fördriva tiden njutbart =)

2007-02-11 @ 11:15:39
Postat av: Urakaipa

Det har släppts en trailer på PSN nu. Det såg riktigt bra ut... kan lätt tänka mig ödsla bort ett par timmar på det... :)

2007-02-14 @ 20:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0