Naughty Dogs senaste avslöjat!

UnchartedMan måste ju beundra killarna på NeoGaf-forumet. Först lyckades de hitta en workshop-inbjudan där namnet på Naughty Dogs senaste spel avslöjades, och bara någon dag senare lyckades de hitta skärmdumpar från spelet (på en av utvecklarnas resuméer). Jag nämnde deras spel för en dryg månad sedan, så det känns kul att det börjar dyka upp nyheter om det.

Spelets namn verkar i alla fall bli Uncharted: Drake's Fortune, och kommer från den engelska sjöfararen och plundraren  Sir Francis Drake. Han ska enligt legenden ha grävt ned en skatt på en ö i Söderhavet, och det ser ut som att huvudpersonen i spelet är ute efter just den skatten. Av skärmbilderna och trailern att döma så ser det här ut att bli en skön blandning av Tomb Raider, Indiana Jones och Amiga-spelet Flashback, och jag är särskilt förtjust i kameravinklarna och de storslagna miljöerna. De första fyra bilderna (som har tagits från den franska spelsidan Jeux-France) är helt nya, medan de sista fyra är tagna från trailern.




Förresten, jag vill bara meddela att chattsessionen igår var väldigt trevlig. Vi var väl en 15 personer som träffades i PlayStation 3-huset och snackade i trekvart. Nu hittade jag inget sätt att spara chatten, så jag kan inte återskapa samtalet. Men det var i alla fall väldigt trevligt, och jag hoppas på att chatta med er igen om två veckor (onsdagen den 21/2). Tack till alla som kom förbi!

Trailern för Uncharted: Drake's Fortune finns förresten här igen (ifall ni missade den förra gången).


Kommentarer
Postat av: Update001

Haha, jag är DeleteButton.. >:)
Anyways, värkar bli ett ganska bra spel.

2007-02-08 @ 16:27:57
Postat av: GeordieNinja

Verkar bli ett givet köp detta, ser otroligt lovande ut.

2007-02-08 @ 20:48:09
Postat av: KF

Kommer onekligen att köpa detta spel när jag väl har en PS3 i min famn.

Såg just att Webhallen har satt ett pris på PS3-basenheten nu för de som har och tänker förhandsboka.

6199kr för Basenhet (60GB) + ResidentEvil Apocalypse (på bluray) + 3 nummer PC Gamer/Super Play.

Om de får ihop det paketet för 6199kr så skulle jag inte vara förvånad om andra kan komma in på under 6000kr-sträcket.

Så skönt att veta att jag inte blir urbota fattig om en månad så jag kan köpa en 46" 1080p BRAVIA också... nån gång i framtiden...

2007-02-09 @ 12:12:53
Postat av: Toby

KF: Fantastiska nyheter. Nu hoppas jag på att få ett svar om priset snart. 6199kr - 200 kronor i förbokningsavgift = under 6000 kronor som man måste betala på lanseringsdagen. Bundlen är inte så pjåkig heller, även om jag föredrar den första Resident Evil-filmen.

2007-02-09 @ 12:27:25
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0