Buu Buu Cocoreccho! by LocoRoco

image464

Det har ryktats länge länge länge nu om den interaktiva LocoRoco-skärmsläckaren från PlayStation Network nu, och det senaste jag hört är att den ska släppas nu i Juli. Nu har IGN bekräftat att "Buu Buu Cocoreccho! by LocoRoco" är klart till 95 procent, samt luskat ut en del om produkten.

Sony har beskrivit spelet som "LocoRoco, fast ändå inte. Det är som ett särskilt extrakapitel. Även om du inte spelar [kontrollerar] spelet så medverkar ändå världen och alla LocoRoco-varelser i händelserna".

Det var visserligen inte så matnyttig information, men det kommer i alla fall finnas 200 LocoRocor (LocoRocos? LocoRocosar? LocoRocoianer?) i en helt ny värld, och man kan dessutom de rörelsekänsliga funktionerna i Sixaxis-handkontrollen till att styra spelet.

Varken pris eller releasedatum har bekräftats ännu, men det lär inte dröja särskilt länge innan jag vet mer. Hoppas bara att det är gratis, med tanke på att det bara är ett litet tidsfördriv. Hur som helst så ska det bli kul att se vad de skapat. Jag gillade PSP-spelet väldigt mycket (trots att det blev lite enformigt framåt slutet), och köpte till och med soundtracket till spelet när jag var i Japan för ett par månader sedan... Kolla in den första bilden från spelet (från IGN) till höger, samt den underbara texten till ledmotivet... nu måste jag lyssna på soundtracket igen.

Sjung med!
pappu-ra mo-inoinoi chakaretapatton pankorakettonto-n
o-ra poruketthi-no poporattantanso-
kokoreccho pie-nto-ra ma-nima-ni ungarafoccha-ra de-ra
totora-pethiton totora-pothiton senekiniko-se-pon
kokoreccho pie-nto-ra ma-nima-ni ungarafoccha-ra de-ra
totora-pethiton totora-mathisi-po-n

Kommentarer
Postat av: limonass

hmm kan nog bli bra får man hoppas

2007-07-17 @ 14:32:45
Postat av: Toby

limonass: Tja, om det är gratis så blir det en rolig bagatell. Ser fram emot en skärmsläckare till PS3:an. Om det kostar pengar så tar jag smällen och rapporterar om dess prisvärdhet här :)

2007-07-17 @ 14:43:50
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: limonass

Jo det skulle vara grymt roligt med en rolig skärmsläckare. Priset blir väl 30kr som högst får man hoppas.

2007-07-17 @ 17:50:00
Postat av: Tap10lan

Heh - eftersom vi inte har PSP utan DS, så hyrde jag mackapären på den ocoola men varma och soliga semestern och spelade LocoRoco omväxlande med 9-åriga dottern. Minna ÄLSKADE det (inte oväntat). Det ÄR ju ett genialt spel, så jag hoppas att det blir bra till PS3an. Sixaxis känns klockrent!!! Kan tänka mig att folk som spelar det kan se extremt roliga ut (jf. Wireds artikel om Game faces!!!).

2007-07-17 @ 18:36:25
Postat av: Ollebro

jag vill ha! jag var skit sugen på LocoRoco till psp. men köpte det aldrig. pga jag äger ingen psp ^^

2007-07-18 @ 09:03:17
Postat av: ColinZeal

Det här ska köpas. Loco Roco varvade man ju med ett leende på läpparna. Underbart spel med underbara idéer.

2007-07-21 @ 15:47:55
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0