Vib Ribbon till PlayStation Network?

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
Vib RibbonNåja, kanske inte än. Men spelets skapare Masaya Matsuura på företaget NanaOn-Sha sade i en intervju med Gamasutra att de funderar på att släppa PlayStation-klassikern Vib Ribbon via onlinetjänsten PlayStation Network. Han sade dock att det kan vara lite väl tidigt att släppa ett sånt smalt spel som Vib Ribbon, och att de kanske måste vänta ett tag.

Jag hittade den japanska versionen av spelet när jag var i Japan för ynka 380 yen (23 kronor), efter att ha misslyckats fatalt med att hitta en europeisk version. Spelet, som släpptes år 2000 här i Europa, är ett rytmactionspel där banorna man spelar är uppbyggda av ens egen musik. Man stoppar nämligen in en egen cd-skiva, och så skapas själva banan som huvudpersonen Vibri måste klara av. Genom att trycka på knapparna som visas på skärmen tar sig Vibri förbi hindren.

Kolla in introt och den första två banorna så förstår ni kanske varför det inte sålde så bra här i Europa. Tyvärr. Jag är stensåld på såna här spel, men de går inte precis hem hos den stora massan, i alla fall inte utan starka reklamkampanjer. Bara musiken i den första nivån är värd pengarna (det är en av låtarna som ingår på originalskivan). Nåväl, vi får hålla tummarna för att det släpps via PSN inom kort. Under tiden får jag hålla mig till min japanska version. Ni då? Vilka klassiker vill ni se på PlayStation Network? Jag skulle inte klaga om NanaOn-Shas mer kända spel, t.ex. Parappa the Rapper (släpps snart till PSP), dök upp snart.

Fler knasiga spel, tack!


Kommentarer
Postat av: bbomp

Ohh.. my god..
hur ? varför ?

oj oj.. mycket piller för att gilla sånt haha

2007-05-07 @ 10:43:19
Postat av: Toby

bbomp: Haha. Ja, man undrar ibland hur utvecklarna tänker. Men det finns många andra underbara japanska med samma mängd förvirring, t.ex. Rez och Katamari Damacy. Det är just knasigheten som gör dem så spännande, då det ger helt nya upplevelser.

2007-05-07 @ 10:47:52
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Voodoo Doll

Ape Escape till PSN skulle inte sitta fel, men Driver 2 skulle jag också vilja se.

2007-05-07 @ 14:58:51
Postat av: limonass

haha vilket underbart musik. Skulle vara roligt om Silver och Pong skulle komma ut :)

2007-05-07 @ 15:04:05
Postat av: Tap10lan

Tack Toby - den är så fin...

2007-05-07 @ 20:31:13
Postat av: morlock

Jag skulle vilja se ett Wipeout Pulse i HD med onlinefunktion (vilket tydligen kommer :) ) samt ett Super Monkey Ball gjort för SIXAXIS.

2007-05-07 @ 21:19:54
Postat av: Meppe

Någon som vet när Ninja Gaiden sigma kommer?

2007-05-08 @ 21:04:57
Postat av: 00Bengtsson

Skulle vilja se GTA 2 eller något liknande till PSN, ett spel som kan underhålla länge ;-)

2007-05-09 @ 21:16:36
Postat av: ELLINOR

Såg rätt kul ut men Katamari är bara tusen gånger bättre. Det bara är så.

2007-05-10 @ 13:44:37
Postat av: Cleesox

trevligt om det kommer till psn.
men har du toby någon koll på om och isåfall när fi får ps1 titlar till psn här i europa. skulle också vilja veta vart Go! Puzzle tog vägen. det var satt ett release datum till början av maj men det finns inget om den på vare sig amerikanska eller svenska psn.

2007-05-16 @ 12:12:55
Postat av: Toby

Go!Puzzle kommer nog på fredag skulle jag tro. Suck, vi får så grymt lite spel via PSN just nu att jag blir helt nere. Hörde att Calling All Cars släpps den 8 juni. Lite segt med tanke på att det släpptes i USA i torsdags.

2007-05-16 @ 12:18:26
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Cleesox

har hört 25e maj för calling all cars.
borde rent tekniskt sett inte vara några problem att släppa spelen här. det är alla fransoser och tyskar som vägrar lära sig engelska som får oss andra att lida med sena släpp.

2007-05-17 @ 00:26:29
Postat av: fillebSwe

BÄST !!! JAG VILL HA, Hur fixar man detta spelet !! =)

2007-05-20 @ 16:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0