Spelhelg nummer 3

image566Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

111957-266Ja, så var det dags för ännu en spelhelg. Fokus den här gången kommer att ligga på PlayStation Store-spelen, alltså mindre spel som man hämtar från specialbutiken på PlayStation Network. Spelen kostar mellan 50 och 200 kronor på ett ungefär, och jag ser verkligen fram emot att se hur det kommer att utvecklas.

111957-264På spelfronten den här gången har jag hittat fl0w, Blast Factor, Tekken: Dark Resurrection, Go Sudoku, Go Puzzle, Super Rub A dub och lite annat. Vi får se hur mycket jag hinner beta av, men ni kan se fram emot en hel del förhandstest under den kommande veckan.

Men först ska jag ge mig på MotorStorm... på svenska!

Kommentarer
Postat av: ABC

Den här frågan har inte direkt med nyheten att göra, men jag tänkte höra i alla fall.

PS3 släpps ju 23 Mars... hur stor är chansen att man kan komma över ett ex, kanske inte på releasedagen, men 1-2-3 veckor senare?
Har nämligen inte bokat nån konsol... men jag kan tänka mig att det kommer bli ganska hysteriskt när den väl kommer.

2007-02-25 @ 01:20:51
Postat av: Toby

Jag rekommenderar verkligen att du förbokar om du vill ha dem. Som jag har förstått det så kommer butikerna att tilldelas enheter baserat på förbokningar. Risken är ju överhängande att det kommer att vara en brist på enheter när maskinen väl släpps.

Däremot så kan man väl fortfarande förboka?

2007-02-25 @ 10:32:54
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Balthier

Jag har en fråga till dig Toby, utav alla launch spel som kommer finnas tillgängliga till PS3:n den 23:e Mars....vilket hade du verkligen rekommenderat att köpa om man bara kunde få välja ett???

2007-02-25 @ 10:43:13
Postat av: PumpkinEater

Jag misstänker att han kommer att säga Motorstorm om man ska titta på hans tidigare kommentarer. Fast om du gillar rollspel bör du nog ta en titt på Oblivion. Mycket beror på vilket slags spel du vill ha. Det finns ju kanonspel till de flesta genrer. B)

Racing - motorstorm (+ Gran Turismo HD helt gratis nedladdningsbart)
RPG - oblivion
FPS - Resistance: Fall of Man
Fighting - Virtua Fighter 5 (+ tekken 5: DR)

2007-02-25 @ 12:16:14
Postat av: Toby

Balthier: Ja, det är ju som PumpkinEater säger :D

Fast efter gårdagkvällens spelsession som bestod av fyra timmars coop-spelande av Resistance: Fall of Man med min fru måste jag slå ett slag för det spelet.

MotorStorm är endast för en spelare när man kör offline. När man kör online så kan upp till 12 spelare köra samtidigt, så om du har en Internet-uppkoppling och mest spelar själv där hemma rekommenderar jag det.

Om du däremot brukar spela med andra där hemma rekommenderar jag Resistance. Det har dessutom onlinematcher, så det är ju bra. Handlingen är dessutom riktigt bra.

2007-02-25 @ 13:02:20
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Johan

Hrmm.. Har köpt en PS3 från Kanada men det verkar inte gå å regga sig om man inte har adress i USA, Japan eller Taiwan? :(

Hur har ni andra som importerat konsol reggat er på PS3 network? Måste jag verkligen vänta till den släpps i EU? Kör för övrigt firmware v1.54 (om det har någon betydelse).

-- Johan

2007-03-01 @ 09:31:36
Postat av: Toby

Johan: Jag vet faktiskt inte exakt, men det verkar som att man måste ha en adress/ett kort i landet där man vill registrera sig. Eventuellt så kan du göra det när PS3:an släpps i Europa, men det finns inga garantier för det. Är det någon annan som vet något mer exakt?

2007-03-01 @ 10:33:11
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: SPAHNER

ABC: Enligt Discshop så har dem fortfarande kvar maskiner att förboka. www.discshop.se

2007-03-05 @ 08:38:30
Postat av: GeordieNinja

Den 23:e mars öppnas portarna för Playstation Network här i sverige och Europa. Hur det blir för människor som har importerat vet jag inte. Sony gillar ju inte direkt imortering av deras konsoler så de kanske inte kommer vara så givmilda precis, men som sagt vet inte hur det är för importerade konsoler.

2007-03-12 @ 11:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0