Förhandstest: flOw

image566Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

Det vart som bekant lite PS3-spelande förra helgen, varpå jag fick tillfälle att testa lite PlayStation Network-spel. För er som inte vet vad PSN-spel är för något kan jag berätta att det är lite mindre spel som man hämtar till hårddisken. De kostar en mindre summa, mellan 30 och 100 kronor på ett ungefär, och är avsedda för snabba och arkadliknande spelomgångar. Under de kommande dagarna kommer jag att ge förhandstest på spelen jag testade, nämligen flOw, Tekken 5: Dark Resurrection, Super Rub a Dub, Blast Factor och Go! Sudoku.

flOw
Spelet jag nog snackat mest om är som sagt flOw, som är ett slags meditativt ... erm ... nästan-spel. Vad kan man säga egentligen? Man är en mikroorganism som åker omkring och äter småsaker, samt hamnar i strid med andra organismer. Efter ett tag så utvecklas man och får då tillgång till nya arter som har egna egenskaper, och så håller det på. Allt sköts dessutom med den rörelsekänsliga Sixaxis-handkontrollen, och fungerar hur bra som helst.

flOw är inte särskilt utmanande i sig, utan snarare något man spelar för avkopplingens skull. Det är riktigt snyggt, och ljudeffekterna är avslappnande i sig. Demoversionen jag fick testa gick visserligen inte att klara, men jag höll i alla fall på i en sådär 20 minuter innan det tog stopp, och jag spelade om det ett flertal gånger under helgen. Det här är ett sånt spel man gärna går tillbaka till, och det är även ett perfekt sätt att lära känna de rörelsekänsliga funktionera lite bättre. Upp till fyra spelare kan dessutom spela tillsammans, vilket är en rätt kul funktion för den här typen av spel.

flOw släpps den 6 april, och jag rekommenderar verkligen ett köp. Priset kommer att ligga på mellan ca 30 och 100 kronor, men jag skulle tro att det blir typ 70 kronor eller så, vilket gör att det helt klart är värt pengarna. Köp och förundras!


Kommentarer
Postat av: Tap10lan

Så det är litet som Electroplankton för PS3, eller?

2007-03-03 @ 01:11:25
Postat av: Toby

Ja, fast med ett spelläge och lite till. Electroplankton var ju i princip bara ett litet ljudprogram med söt grafik.

2007-03-03 @ 09:09:29
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: GeordieNinja

detta kan bli riktigt nice =)

2007-03-03 @ 19:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0