JET MOTO! JET MOTO! JET MOTO!

JET MOTO!!!!Ibland händer det att blogginläggen i princip skriver sig själva, och det här är ett perfekt exempel på det. Som ni kanske har märkt tidigare så har jag en kärlek till spelet Jet Moto (eller Jet Rider som det hette här i Europa) som gränsar till besatthet. Och vad tror ni då hände igår natt?

Jo, Sony gick ut med ett pressmeddelande där det berättade att Jet Moto kommer att läggas upp på PlayStation Store, så att man kan hämta och spela det på sin PSP, och snart även på PS3:an (så fort de lagt in funktionaliteten). Och allt det här för det facila priset 6 dollar (42 kronor med dagens växelkurs). De skulle släppa något annat litet spel också... Ni kanske har hört talas om det? WipeOut hette det visst... Jaja, whatever ;) Rally Cross har dessutom redan lagts upp i butiken.

Andra nyheter på PlayStation Store innefattar nya kläder för PS3-spelet Genji: Days of the Blade, en trailer för PS3-versionen av hämtspelet GripShift (som jag hoppas på att få köra väldigt snart), lite filmtrailrar, flerspelarfunktioner för hämtspelet Blast Factor, en trailer för Gran Turismo HD Concept och en trailer för PS2-spelet God of War II.

Många godsaker, med andra ord... fast inget klår det faktum att JAG SNART KOMMER ATT FÅ SPELA JET MOTO IGEN!

Sådär...  nu är jag lugn.

luuuuugn.

<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spel som jag skulle vilja kunna ladda ner i PS3Store är alla Crash Bandicoot spelen som kom ut på PSone. Det var härliga tider då! ;D

2007-01-17 @ 22:41:54
Postat av: Tap10lan

Jaa, du. När du skriver/"ritar" skoj saker i/"på" länkarna, då fattar man att du är förtjust... :D

2007-01-17 @ 23:05:05
Postat av: Toby

Anonym: Det första Crash Bandicoot-spelet finns redan i butiken (jag skrev om det här: http://ps3.blogg.se/081206172638_fler_ntverksnyheter.html), och de andra är nog på väg.

Tap10lan: Hehe, ja... min kärlek till Jet Moto är så stor att jag bara måste lägga in små kommentarer i länkarna... Det är något jag försöker göra med de flesta länkar.

2007-01-18 @ 11:25:10
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Bengtsson

Haha... härligt med gamla spel =)
Föresten... angående gamla Playstation spel...
PS3 ska ju klara de äldre spelen och även vara regionsfri (om jag inte har fel?)
Funkar det då att spela gamla NTSC playstation spel på PS3:an?

2007-01-23 @ 17:40:48
Postat av: Toby

Hej.

Jo, den är regionfri, men det gäller endast PS3-spel. Så en europeisk PS3:a kan bara köra europeiska PS1- och PS2-spel. Den klarar dock alla PS3-spel.

2007-01-23 @ 17:56:32
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0