PlayStation 3 på svenska

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
image324Förresten, hela operativsystemet kommer att finnas tillgängligt på svenska från och med version 1.6 av systemprogramvaran som släpps i natt i samband med lanseringen. Är det något som ni kommer att använda er av eller håller ni er till engelskan? Samma sak gäller för flera av spelen, bl.a. MotorStorm och Genji. Det är en trend som kommer att bli allt starkare med tiden. Jag är lite småskeptisk till just översättningen i sig (men jag är ju å andra sidan värsta språktönten, så jag räknas nog inte), men jag gillar valmöjligheten. Jag tänker i alla fall ge den svenska versionen en ärlig chans.

Priserna på PlayStation Store kommer dessutom också att vara i svenska kronor. Jag har inte tillgång till alla priser, men Level 7 har i alla fall bekräftat att Griphift kostar 74 kronor, Tekken: Dark Resurrection kostar 90 kronor (värsta kapet), Blast Factor går på 45 kronor (det finns en demoversion) och Lemmings kostar 45 pix (även en demoversion där). Gran Tursimo HD är dessutom gratis.

Kommentarer
Postat av: Max

Jag håller mig till engelska :D
Väldigt bra priser på PS Network, jag kommer och köpa Tekken for sure ;)

2007-03-22 @ 12:29:57
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: Anonym

1.60 finns redan nu =) Själv ska jag köpa Lemmings =) GTHD är kung just nu, annars blev det riktigt skoj i går kväll med Virtua Fighter 5

2007-03-22 @ 12:55:17
Postat av: Paul

Är det hela GTHD eller bara en demo?

2007-03-22 @ 14:20:51
Postat av: Toby

Det är bara en bana och tio bilar. Kolla här (och i kommentarerna): http://ps3.blogg.se/281206103358_japanska_och_amerikanska_julklap.html

2007-03-22 @ 14:48:09
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Fille

Ska folk kanske börja lägga ut sina PSN ???
Är ju kul om folk addar varan.. så man alltid har någon online som te.x bor i Sverige?
Mitt PSN är : elreySwe
har en så länge Motorstorm... =)
// I LOVE MY PS3 !

2007-03-23 @ 09:36:11
Postat av: Andreas

Hej! Undrar om det är fler som saknar svensk eller engelsk manual till PS3?

2007-03-23 @ 22:05:12
Postat av: Johan

> Är det hela GTHD eller bara en demo?

GTHD är en förhadstitt på GT5 (bara en bana och några få bilar). Det färdiga spelet kommer också att bli ännu snyggare. Tror du dom skulle lägga ut nya GT gratis? :)

2007-03-26 @ 09:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0