Uppdateringar att se fram emot

image328Medan ni tillbringat hela helgen med att spela PS3 så har jag ägnat mig åt nyttiga saker som att lyfta in min soffa genom balkongen på tredje våningen (hissen var för liten, så vi använde fasadmålarutrustning och drog upp den 15 meter yttervägen - grannarna var måttligt imponerade men det gick hur bra som helst) och lagat våffelpannkakor (strömsladden till våffeljärnet var trasig, så jag reviderade receptet lite och stekte allt som pannkakor - GOTT).

Nu tycker jag att maskinen kan ta och komma någon gång. Håller tummarna för att den anländer snart. Ni som har haft lyxen att skaffa er en maskin har en hel del att se fram emot under de kommande veckorna.

Redan nu finns det flera nyheter för oss här i Europa, nämligen nya kläder för figurerna i Genji, bildekaler till Ridge Racer 7 och funktioner för force feedback i ratten i GTHD. MotorStorm har dessutom fått en minipatch så att man kan använda sina kompislistor i spelet, något som tidigare inte fungerat i den amerikanska versionen.

Men det är i april och maj som det verkligen börjar rulla på.

MotorStorm
MotorStorm-spelare kommer att kunna köra ett "kamp mot klockan"-läge när de spelar online. Sedan kan man spela mot spökversioner av sina och andra spelares bästa varv. Vi kommer dessutom snart att få tillgång till fler banor, fordon och spellägen, och det kommer att släppas regelbundna uppdateringar under månaderna som kommer.

Resistance: Fall of Man
Vi får hämta två nya spelbara kartor som utspelas i de nya områdena Westmorland och Camborn i England. Westmorland har ett läckert hösttema och Camborn är ett vackert snölandskap som passar alldeles utmärkt för prickskyttar. Snart kommer vi även att få tillgång till ännu fler nyheter (som de nya lägena Team Conversion och Team Assault), samt njuta av extramaterial för enspelarläget.
(bilderna kommer från IGN)


Själv tycker jag att det är just de nya lägena och banorna i MotorStorm som är mest intressanta. Vad ser ni fram emot? Och vad spelar ni just nu?

Kommentarer
Postat av: Togge

Det är sjukt bra att du delar med dig av nyttig information som detta med jämna mellanrum! Det var precis vad jag ville höra om Motorstorm :) men kul att se att R:FOM får nya uppdateringar as well.

Spelar endast Motorstorm + alla tillgängliga demos. Ser fram emot många kommande spel och uppdateringar till ovan nämnda games samt "Home" m.m..

Tiden du lägger ner på detta uppskattas till 300 %, tack!

*moii*

2007-03-26 @ 17:06:30
Postat av: Togge

editz.. nyttig information som _denna_ ...

moo

2007-03-26 @ 17:08:46
Postat av: Pushroads

Håller med föregånde inläggare....

PSN = pushroads

2007-03-26 @ 18:32:07
Postat av: Meppe

Bra jobbat Toby :D

2007-03-26 @ 18:32:43
Postat av: s0lid_fl0w

Enligt FragZone så stöds force feedback till Driving Force Pro, GT Force, Driving Force och Driving Force EX.
Finns det officiellt stöd från Sony för dessa (PS2?)rattar?
Hur kopplar man isf in dem? Med adapterkabel?
Någon som vet?

2007-03-26 @ 20:37:46
Postat av: Cortex

Tycker det är helt sjukt att du Toby som har hållt vårat PS3 humör levande inte har fått din PS3. Hoppas den dyker upp snart, känner din frustration. Har själv "bara" inhandlat Virtua fighter 5 och Motorstorm men Motorstorm är kungen just nu. Jädrar i mi låda vilket ökenrally! :D

2007-03-26 @ 21:12:34
Postat av: Torkel

Flera banor och fordon till motorstorm blir kanon!!

2007-03-26 @ 21:22:03
Postat av: Myst0z

som julafton när man fick ps3an
motorstom är kunligt roligt när man börjar få grep på de hela..:D

2007-03-26 @ 21:43:37
Postat av: Freddus

Toby: Har du fått din leksak än?
Jag fick min idag (mer än 8månader efter förbokningen), och wooooow den är underbar.
Jag började fundera när jag höll på att öppna lådan, om jag skulle bli missnöjd... Men när jag väl fick upp PS3 så var man bara tvungen att le. Det osar lyx, det osar kvalitet.
Har bara Motorostorm för tillfället men funderar på om jag ska skaffa F1 imorgon eller om jag ska köpa Rainbow Six när det kommer.

Motorstorm: började med att styra som vanlig, men övergick nästan direkt till sixaxis... och det är helt suveränt (förutom när man kör MC).

2007-03-26 @ 21:48:34
Postat av: Limonass = min PSN

Jag hoppas att jaf fixar internet till PS3 snrt. Skulle låna en router av en kompis men han var sjuk idag :(

2007-03-26 @ 22:14:36
Postat av: Roenbaeck

Köpte Tiger Woods PGA 07 med PS3:an. Det är kul men känns lite klent. Antar att man får ta det när det är ett releasespel, men man var ju tvungen att köpa någonting. Köpte också Lemmings från Store - en gammal klassiker. Blev dock lite frustrerad när man tog high score och ens namn inte kom upp på listan. Väntar annars in flOw, Singstar och LittleBigPlanet. Övrigt som är på gång har inte direkt lockat. På dagarna när jag jobbar står den annars och viker proteiner. Skulle tacksamt ta emot tips på var man handlar Blu-ray-filmer i Stockholm också, om det nu finns något utbud att välja bland.

2007-03-26 @ 22:31:29
Postat av: airxonix

Jag har inte heller fått min PS3 än. Tycker de är lite dålig stil av posten min PS3 ligger kvar i Ånge och där har den legat sen i Torsdags.

2007-03-26 @ 22:42:17
Postat av: Freddus

Roenbaeck: Webhallen ska nog ha Blu-ray filmer. Finns säkert flera andra också.
Airxonix: Min kom till ånge på fredag 05:00 eller något liknande. Jag ringde till posten idag vid 14:30 och frågade om det hade blivit något fel när den fortfarande var kvar där men när jag kollade vid 16-tiden idag så såg jag att den kommit fram 14:30... Postens sida ligger ofta 1-2h efter.

Så det låter väldigt konstigt att din som kom dit före min fortfarande är kvar där.

2007-03-26 @ 22:52:46
Postat av: PSN: elreySwe

äger någon Genji ???
Spelat demot.. helt kär... =)

// PSN: elreySwe

2007-03-27 @ 09:00:07
Postat av: Ulf

limonass din noob du kunde fått låna den efter lanet, men du ville ju inte det!

2007-03-27 @ 09:55:48
Postat av: Max

@elreySwe
Jag har Genji och tycker mycket om det. Genji har GREAT graphic, ljud och animation men kamera systemet är lite dålig.

2007-03-27 @ 10:07:42
URL: http://www.linuxb3yond.com
Postat av: :)

När jag ska spela blu-ray filmer så blir bilden rosa :S
hur gör man?

2007-03-27 @ 10:35:53
Postat av: airxonix

har fått min PS3 nu och resistance FoM bli min vän psm:airxonix

PSM: airxonix

2007-03-27 @ 16:46:51
Postat av: airxonix

eller ja menar PSN
PSN: airxonix

2007-03-27 @ 16:48:28
Postat av: ELENI

Hej, jag söker andra tjejer som vill spela online. (Helst nybörjare som vill spela för skojs skull). Mitt PSN är: ELENI Motorstorm
Ridge Racer 7

2007-03-31 @ 09:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0