Killzone lever!

Minns ni Killzone-filmen som visades upp på E3-mässan 2005? De flesta som såg den kunde knappt tro sina ögon, och med all rätt. Det visade sig nämligen att själva sekvensen inte var tagen från själva spelet, utan var vad utvecklarna ansåg sig kunna göra med kraften i PlayStation 3. Sedan var det väldigt tyst om spelet, och det har inte visats upp på över ett och ett halvt år.

För några veckor sedan så intervjuades Phil Harrison, chefen för Sony Worldwide Studios, av den officiella PlayStation-tidningen (ThreeSpeech har texten) där han meddelar att vi inte kommer att få se något från Killzone förrän de lyckats överträffa folks förväntningar. Just den kommentaren känns både glädjande och lite skrämmande med tanke på kvaliteten på trailern från mässan.

Nu rapporterar Gamespot att utvecklarna Guerrilla har intervjuats av den nederländska tidningen "de Volksrant", där de meddelar att Killzone kommer att bli den absolut dyraste mediaproduktionen någonsin i Nederländerna, med en budget på över 16 miljoner euro (ca 145 miljoner kronor), samt att de har fler än 120 personer som arbetar med spelet.

Killzone 2 (som namnet verkar bli) kommer dessutom att lokaliseras till över 40 olika språk, så vi får se om vi får en svensk version av spelet. Det vore rätt najst om de lyckades fixa lite skickliga röstskådespelare.

Sist men inte minst så bekräftar även artikeln att man kommer att kunna hämta kommande avsnitt direkt från PlayStation Networks onlinetjänst, och att de kommer att bestå av lite mindre kapitel (typ som i Half Life 2).

Det ser i alla fall lovande ut, men vi får se hur länge vi får vänta. Förhoppningsvis så släpps det nästa år, men man vet ju aldrig när det kommer till superhajpade spel. Jag lovar i alla fall att rapportera om kommande Killzone-nyheter så fort jag får dem.

Kommentarer
Postat av: Ferro

Jag är lite skeptisk när det gäller Killzone...Kan Guerilla games verkligen få fram sån grafik?
Jag hoppas så klart att de gör sitt bästa i att, i alla fall, försöka återskapa trailern som visades på E3-mässan 2005!
Man skulle kunna tolka det Phil sa på många olika sätt, han sa ju inte precis att de överträffat förväntningarna gällande grafiken, kan lika gärna ha menat ljud-effekterna! =/
Men som sagt, man får väl hoppas på det bästa...!

2007-01-03 @ 07:26:23
Postat av: Toby

Heh, jo... Det ska bli intressant att se hur de lyckas. Sony har ju verkligen riktat alla strålkastare mot Guerrilla, och folk förväntar sig helt sjukt mycket av spelet. Jag tror nog att den grafiken är möjlig på PS3:an, men det kommer att krävas en rejäl bedrift om de ska lyckas med det i sitt första spel till konsolen.

Lovar givetvis att rapportera om spelet så fort jag får info.

2007-01-03 @ 11:36:12
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: Ferro

Kan man stå till tjänst på nåt sätt?
Om man skulle upptäcka nån artikel eller liknande, skulle man inte kunna kontakta dig på nåt sätt?

2007-01-03 @ 13:22:29
Postat av: Toby

Javisst. E-postadressen ps3 @ blogg [punkt] se verkar inte riktigt fungera ännu, men jag ska tjata på folket så att de fixar till den. Under tiden kan du maila till ps3bloggnyheter @ nosfearatu [punkt] com. Jag skriver en kommentar när den riktiga adressen har kommit igång.

Jag kan dock inte garantera att jag kommer att använda alla länkar. Det är alltid en bedömingsfråga vad som passar på sidan (och vad jag vill skriva om :D), men om det är intressant så kommer jag givetvis att både skriva om det och berätta vem som tipsat mig :)

2007-01-03 @ 14:47:07
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0