Urläckra bilder från Gran Turismo HD

En av de största och mest betydelsefulla spelserierna för PlayStation heter Gran Turismo, och innehåller fler bilanpassningsmöjligheter än som egentligen är sunt för en normalt funtad människa att ha tillgång till. Jag minns när en kompis köpte det första spelet till PS one för typ åtta år sedan, och han kunde verkligen sitta i timmar och bara justera däckhöjden eller fjädringen. Jag kan väl inte direkt påstå att jag brydde mig så värst mycket, och det märktes mycket väl när vi körde mot varandra. Han sopade banan med mig fullständigt ett par gånger, och sedan dess har jag mest betraktat serien med en kombination av skam och rädsla. När jag kör bilspel så får det gärna förekomma krockar, vilket nog är skälet till att jag suktar så efter Motorstorm.

Hur som helst så kommer Polyphony Digital att släppa Gran Turismo HD Japan redan i år, med en europeisk release under 2007. Enligt uppgift så kommer spelet att säljas till ett kraftigt reducerat pris, och så kommer man att kunna köpa till sig en hel del fordon och liknande via nätet för en billig penning. På så sätt kan man skräddarsy sin upplevelse efter behov. Spelet kommer även att innehålla onlinetävlingar och skador på bilarna (det kan kanske bli ett alternativ till Motorstorm ändå).

För att haussa spelet har de nu släppt sex stycken otroligt snygga skärmbilder, som av någon anledning föreställer lite bilar och förare. Det ser nästan ut som semesterbilder om du frågar mig. Hur som helst så är de grymt snygga.

Kommentarer
Postat av: Make Love Not War

Om du uppdaterar grafik motorn lite till så kommer det där att få kallas för "den första filmen som du lever i"

2006-12-22 @ 23:08:16
URL: http://www.gamereactor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0