Tom Clancy's EndWar

image366Tom Clancy är ingen duvunge precis inom spelvärlden. Killen har stått bakom fler spelserier än de flesta (Rainbow Six, Splinter Cell och Ghost Recon är väl de tre mest kända), och det har släppts en ansenlig mängd spel i de långkörande serierna.

Nu damp det precis ned ett pressmeddelande med information om att Ubisoft tänker släppa den nya spelserien EndWar under nästa räkenskapsår (alltså senast våren 2008) till "nästa generations konsoler" (läs PlayStation 3 och Xbox 360).

Pressmeddelandet beskriver spelet som ett revolutionerande strategispel som utspelas under tredje världskriget, med "artificiell intelligens, grafik, fysik och animeringar som inte var möjliga på förra generationens system". Man kommer att kunna leda sina styrkor mot hundratals spelare online på de verkliga platser som utgör slagfälten under tredje världskriget.

Sen stod det inget mer, så det är svårt att veta exakt hur det kommer att te sig, men min teori är att det blir någon slags mix mellan realtidsstrategispel och ett Battlefield-liknande upplägg. Ubisofts Tom Clancy-spel brukar vara rätt gedigna spelupplevelser, och genren verkar vara något nytt för dem. Jag är väl kanske inget större fan av just renodlade strategispel, så jag hoppas att de piffar till upplägget lite och lägger inte lite nytt. Jag tänker främst på fysiken och animeringarna. Vad tror ni?

Mer info kommer så fort jag får den. Själv ska jag testa Splinter Cell: Double Agent så snart jag får lite tid över. Förvänta er ett speltest (av Double Agent, alltså) inom kort.

EndWar

Kommentarer
Postat av: Tap10lan

Åhå, så de tänker sig ett Battlefield 2142... Jaa, eftersom de inte siktar på PC (än så länge?) ... intressant.

Jag tycker själv att det är kul att våra spelutvecklare är så framgångsrika.
Vet nån vad baspremisserna är för Endwar?

2007-04-24 @ 19:24:21
Postat av: Peggle

Låter coolt! Alltid gillat Tom Clancy's spel. Hoppas dettaär kul också.
- - - - -
Du Toby jag har en fråga som du kanske kan svara på? Varför får inte vi i Sverige (Europa?) lika mycket nya grejer på Playstation Store? Blir lite besviken för det händer inte särskilt mycket där. Jag är inte särskilt intresserad av Sodoku på en Playstation 3...

MVH / Peggle

2007-04-24 @ 19:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0