Half-Life 2-paket i sommar!

Bapelsin!Half-Life-spelen tillhör nog en av världens mest respekterade spelserier, och både ettan och tvåan har överösts med toppbetyg av en enig spelpress. I somras släpptes Half-Life 2: Episode 1, och episod två kommer någon gång i sommar. Nu har Valve berättat att de tänker släppa samlingen Half-Life 2: Orange till PS3 vid samma tid, som innehåller Half-Life 2, episod 1 & 2, Team Fortress 2 och det nya spelet Portal.

Team Fortress 2 är en ny version av den klassiska Half-Life-moden, där varje spelare har olika egenskaper, och grafiken är numera skönt datoranimerad och ser nästan ut som Toy Story. Se trailern nedan:



Speltrailern för Half Life: Episode 2 nedan är hur skön som helst, och jag ser verkligen fram emot att köra genom hela spelet. Mitt problem är att jag känner mig lite åksjuk efter att ha åkt omkring med fordonen, men det är inte så hemskt.



Portal baseras på det nya teleporteringsvapnet, och den fantastiskt roliga trailern får mig verkligen att längta efter det. Kolla in den. Du kommer inte att bli besviken! Jag är särskilt förtjust i den lilla streckgubbens känsloyttringar!



Själv så fick jag mest ont i huvudet :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jäklar vad HL2 Portal var imponerade.
Mycket intressant spel (=

2007-01-16 @ 16:29:35
Postat av: Tap10lan

Jag håller med Andreas. Jag faller i hänryckning av den trailern (fast hämta den i Steam och kolla i den interna mediespelaren, så blir det ändå snyggare - samma gäller HL2:Ep2-trailern (och de fyra andra som finns hittills, fast du har länkat den roligaste, förstås)).

Tills det där godiset kommer får man hoppas att britten som gjort Minerva ska få ut kapitel tre som han lovat...

2007-01-17 @ 23:07:59
Postat av: Toby

Andreas & Tap10lan: Ja, verkligen... men jag ska nog se till att ha lite Treo i närheten, då huvudvärken lär komma plötsligt.

Angående Minerva så verkar det ju jätteballt (http://developer.valvesoftware.com/wiki/MINERVA). Hade inte hört talas om det tidigare.

2007-01-18 @ 11:28:43
URL: http://ps3.blogg.se
Postat av: C M

Har sett trailern till TF2 tidigare, och jag måste säga att jag är
grymt sugen på att lira det. Längtar minsann.
Half-Life 2 var bra, de har verkligen lyckats väl med speldesignen.
Ser fram emot Episode 2.

2007-01-26 @ 01:27:38
URL: http://creativemind.blogg.se
Postat av: Ozz-master

Funkar FPS bra på konsoler eller?? Jag är lite orolig eftersom jag funta på att köpa en PS3:a...

2007-02-18 @ 16:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0