Systemprogramvara version 1.90

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
image384I morgon släpps version 1.90 av systemprogramvaran, och även om den inte innehåller lika många fantastiska nyheter som version 1.80 så finns det ändå ett par trevligheter.

Den största nyheten är att man nu kan använda en egen bild som bakgrund på hemmenyn. Jag är inte helt säker på vad jag ska välja, men det lär bli något Katamari Damacy-aktigt i alla fall.

Man kan även gruppera och sortera innehåll på menyn, vilket är trevligt med tanke på alla demos jag har hämtat från diverse PlayStation Store-regioner. Skivor kan matas ut med en snabb tryckning på triangelknappen när man är på menyn, vilket minskar mängden fingeravtryck på maskinen ytterligare. Man kan dessutom använda smileys när man chattar, och ens avatar rör sig även under chattens gång. Utöver det så kan man ändra grafikinställningar när man spelar spel, spela upp cd-skivor med ännu högre kvalitet och spara ned filmsekvenser i AVCHD-format från ett minneskort.

Man kan med andra ord hoppas på att version 2.0 släpps om en månad, och med lite tur så medför det åtkomst till hemmenyn från spel samt möjligheten att välja egna soundtracks. Under tiden får vi hålla oss till egna bakgrunder. Vad ska ni använda er av?

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hmm, har funderat starkt på att ta något rymdinspirerat. Kanske något rymdskepp från Star Trek, eller kanske något avslappnande planetmotiv.

2007-07-23 @ 12:40:47
Postat av: mh76

Något skräckinspirerat, dvs bild på mig själv :). skämt å sido, blir någon bild från Silent Hill.

2007-07-23 @ 13:59:47
Postat av: Droynas

Blir en bild från Final Fantasy Advent Children som jag har haft på hårddisken några månader nu...

2007-07-23 @ 16:02:19
Postat av: Ollebro

hum... jag måste börja leta nu efter en snygg bild då!

2007-07-23 @ 16:06:48
Postat av: limonass

jag har en bild på en underbart bad strand :)

2007-07-24 @ 14:44:11
Postat av: Patric

Man kunde inte gruppera spelen :( Jag är besviken...
Men wallpaperfunktionen är iaf skit bra!

2007-07-24 @ 16:02:43
Postat av: jag har något du glömt skiva om...

har du tagit upp något om xmbc för ps3 ?
sök på nätet =)

2007-08-15 @ 16:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0