Spelhelgen kan börja!

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!

Nämen! En liten PS3:a. Under min tv! Kan det vara sant? Yes box!

Jag har fått låna hem en PlayStation 3 över helgen, med fulracingspelet Motorstorm (jaaa, äntligen!), skjutspelet Resistance: Fall of Man (otäcka aliens!), fightingspelet Genji 2 (jättekrabbor med svaga punkter!) och det läckra racingspelet Formula 1 (erm... vroom vroom!). Jag har lagt av luren, tvångsmatat katten med mat för tre dagar, beställt två hundra pizzor och skickat min fru till sina föräldrar*.
      
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
   
  
  
   * kan innehålla spår av lögner

Ni kan se fram emot många rapporter under helgens gång. Hittills har jag hunnit köra Motorstorm i en dryg timme, och jag kan lugnt säga att det är bland det coolaste jag någonsin kört hittills. Helgen är helt vigd åt spelande, och jag tar gärna emot förslag på saker ni vill se. Har ni några frågor? Har ni några önskemål gällande vilket spel jag ska börja med? Skriv en kommentar så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till.

Vi ses imorrn!

Kommentarer
Postat av: Silke Neryn

Ville bara meddela att jag är här och tittar, på riktigt ;)

2006-12-01 @ 22:50:13
Postat av: Juventino

Lyckans ost!

Jag har min 42" HDTV Plasma klar i vardagsrummet, 7.1 systemet likaså... pengarna till PS3an klart sparade på banken (vill inte säga hur mycket pengar, men det är mycket). Även förbokningen har jag, dock ingen PS3...

Kort sagt: Sover du något den här helgen dödar jag dig!

2006-12-02 @ 10:50:23
Postat av: Franjo

Nåt jag funderat över är vilka kvalitets- och njutningssteg man kan känna mellan PS2, PS3 med gammal standard-CRT-TV, och PS3 med svidande färsk HDTV... Juventino verkar ju ha hela upplägget klart, men alla lär ju inte ha hela kitet klart, och då är det intressant att veta om man kan njuta tillräckligt av att köra sin flådiga nya PS3 på gamla strålkanons-TV:n, eller om man fort som f*n ska spara ihop till en helt ny audiovisuell anläggning.

2006-12-02 @ 22:08:09
Postat av: Toby

Silke: Trevligt att ha dig här!

Juventino: Ujj, och jag som börjar bli trött efter dagens maratonsession. Jag får väl dricka lite espresso och fortsätta med spelandet. :)

Franjo: Jo, jag har en 32-tums widescreen här hemma som jag köpte för två år sedan. Kör med RGB/Scart och tycker ändå att det är helt löjligt snyggt. Nu kan man inte ens jämföra det med hur det blir på en gigantroskärm med två miljoner bildpunkter (alltså 1080p), men det finns ingen anledning att skämmas över bilden på sin vanliga tv. Jag satt verkligen och skrattade när jag körde Motorstorm för att det var så snyggt :D

Sen är ju frågan hur gammal tv man har. Jag har en ganska ny standardtv, och jag kan tänka mig att det blir lite suddigare om man sitter på en Telefunken från 80-talet... då bör man nog fundera på att uppgradera. Personligen så tänker jag köpa en HDTV nästa år. Man vill ju liksom köpa en som klarar 1080p när man ändå är igång.

2006-12-02 @ 22:32:14
URL: http://ps3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0