SingStar - PS2 och PS3

Bloggen har flyttat och den nya adressen är PS3bloggen.se. Klicka här för att komma till den nya sidan och läsa de allra senaste nyheterna, recensionerna och förtittarna!
Vad hände egentligen med SingStar? Spelet skulle ju släppas i samband med releasen, och sedan har det skjutits fram ett par månader i taget. Det senaste releasedatumet (22 augusti) bara försvann, och nu finns det inte ens ett nytt. Oktober? November? Vem vet? Jag har frågat runt, men det finns inga officiella svar.

Vad jag har förstått så kommer det trådlösa mikrofoner (i silver) senare under hösten. De skulle inte släppas i samband med huvudspelet, men nu när det blir försenat så kanske det ändras. Det skulle åtminstone göra väntan lite lättare. Eftersom det här är spelet jag sett fram emot allra mest i år så lovar jag att berätta mer så fort jag får höra något.

Under tiden så håller jag mig till PS2-versionerna av spelet, som kommer ut i löpande takt. Mellan augusti och oktober i år så släpps det hela fyra versioner (90s, Svenska Hits Schlager, Rock Ballads och R'n'B). Fördelen med det är att alla skivorna går att spela på PS3:an, men jag vet inte hur sugen jag kommer att vara på att köpa låtarna jag redan äger från SingStore när PS3-versionen väl släpps.




Hur som helst så var jag och en kollega på releasefesten för SingStar Svenska Hits Schlager till PlayStation 2 igår, vilket var en riktig höjdare. Bland gästerna syntes bl.a. Markoolio och Linda Bengtzing (som sjöng sin låt Värsta Schlagern) och en del andra kändisar som jag uppenbarligen har noll koll på. Där träffade vi även Jonas och Benke från Gamereactor. Eftersom Jonas är minst lika SingStar-fixerad som jag är så resulterade i en dubbelduell i Fyra bugg och en Coca Cola (som de vann). Jag sjöng även Främling (där jag vann). Hemskt roligt.

Som tur var så var det ingen som filmade mina framträdanden, men jag spelade i alla fall in Jonas och Benkes tolkning av Arja Saijonmaas schlagerklassiker Högt över havet.

Humor.


Kommentarer
Postat av: Voodoo Doll

Haha, härlig video. =D

2007-09-11 @ 15:33:34
Postat av: Jofel

Priceless! ;)

2007-09-11 @ 16:51:02
Postat av: Moonwalk3r/Freddie

Haha, festligt värre!

2007-09-11 @ 17:21:19
URL: http://freddiie.blogg.se
Postat av: Tom Tomat

Hahaha! Videon total-regerar! xD

2007-09-11 @ 18:21:10
Postat av: Zelrach

Genomsötast helt klart. Fan vad de äger!

2007-09-11 @ 22:52:21
URL: http://zelrach.blogg.se
Postat av: El eRadiuzo

Haha, modigt av grabbarna.

2007-09-11 @ 23:44:48
Postat av: Jabu-Jabu

Ahahahaha grymt xD

2007-09-12 @ 08:45:33
Postat av: Moose

Haha, vilka Schtekare xD

2007-10-27 @ 01:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0